رئيس جمهور گفت: ‌برخی امضا‌كنندگان تحريم، برای برقراری روابط تجاری، اقتصادی و سرمايه‌گذاری با ايران پيغام‌های محرمانه می‌فرستند....
 
 
 
 به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به اردبیل، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور كه به استان اردبیل سفر كرده است در دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران این استان، خانواده‌های شهیدان را پرچم‌داران ایمان و عشق و امید دانست و آنان را خانواده‌هایی توصیف كرد كه با ایثار خود مسیر تاریخ را به سمت كمال و سعادت انسانی تغییر دادند و خواب و آرامش دشمنان بشریت را آشفته كردند و راه جدیدی كه راه سعادت و خدا و انبیا الهی است را در برابر بشر گشودند.

وی با اشاره به معانی گوناگونی كه تجلیل از یك مادر و یا یك پدر شهید دارد، یكی از این معانی را قدرشناسی یك ملت بزرگ از یك قهرمان بزرگ ذكر كرد و افزود: ملت ایران تا آخر خود را مدیون ایثارگران خواهد دانست و نه تنها ملت ایران بلكه همه ملت‌های عالم و نه تنها این نسل بلكه نسل‌های متوالی همه به وجود خانواده‌ شهیدان و جانبازان افتخار می‌كنند و خود را مدیون آنها می‌دانند.

رئیس جمهور معنای دیگر تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران را ادامه‌دار بودن راه شهادت و ایثار عنوان كرد و گفت: راه همان راه است و اگر به دنبال عزت، پیشرفت، سعادت و خیر دنیا و آخرت هستیم راه همان راه است.

احمدی‌نژاد تنها راه سعادت را پافشاری بر ارزش‌های الهی و آمادگی ایثار در راه تحقق آرمان‌های الهی دانست و تصریح كرد: كسانی كه آرمان‌های الهی ندارند مانند مردگان هستند و كسانی كه در آرمان‌های الهی پافشاری نمی‌كنند دنباله‌رو مردگان هستند.

وی با بیان اینكه انسان با آرمان‌های بلند الهی و انسانی تقویت می‌شود، خاطرنشان كرد: قبل از ما میلیاردها انسان آمده‌اند و رفته‌اند اما فقط نام ایثارگران و كسانی كه در راه آرمان‌های الهی فداكاری كرده‌اند جاودانه مانده است.
وی تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران را تأكید بر این حقیقت دانست كه ملت همچنان در این راه نورانی ایستاده و همین است كه دنیا را دگرگون كرده است.

رئیس جمهور تأكید كرد: اگر ملت ایران پاك، خوب و آرمانخواه بود اما آماده پافشاری و فداكاری در راه آرمان‌های الهی نبود، امروز نه تنها عزت و افتخاری نداشت بلكه فرصت ماندگاری نیز نداشت.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در طول تاریخ حتی فداكاری در راه آرمان‌های الهی اتفاق می‌افتد نزد نوع بشر و همه ملت‌ها موجب افتخار و عزت است و بسیاری از ملت‌ها تلاش می‌كنند در تاریخ و موجودیت خود یك نقطه افتخاری پیدا كنند تا آن را برجسته و به آن افتخار كنند.

وی با اشاره به اینكه فطرت انسان به ایثارگری در راه آرمان‌های الهی احترام می‌گذارد گفت كه در عالم هیچ خوبی واقع نمی‌شود و هیچ زیبایی به وجود نمی‌آید مگر اینكه ایثاری در آن نهفته باشد.

رئیس جمهور با طرح این سؤال كه اگر خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان نبودند آیا امروز اثری از ایران باقی مانده بود، اضافه كرد: اگر رزمندگان آن روز آماده ایثار و شهادت نبودند و به محض حمله دشمن عقب‌نشینی می‌كردند امروز از ایران و آرمان‌های الهی و اسلام هم خبری نبود.

احمدی‌نژاد با تأكید بر حزب روحیه ایثار و شهادت خاطرنشان كرد: البته این به معنای آن نیست كه همه باید شهید و یا جانباز شوند چرا كه هر كسی كه در راه خدا حركت می‌كند همیشه شهید و جانباز است بلكه به این معنی است كه روحیه ایثار فرصتی در یك ملت به وجود می‌آورد كه همه دشمنان را به عقب‌نشینی وادار می‌كند.

وی به مسائل فلسطین و لبنان اشاره كرد و گفت: از زمانی ملت لبنان و فلسطین طعم پیروزی را چشیدند كه طعم ایثار را چشیدند و مفهوم شهادت و ایثارگری را فهمیدند.

رئیس جمهور با یادآوری سفر خود به لبنان و حضور در منطقه بنت‌جبیل تصریح كرد: چه عاملی باعث شد آن جمعیت عظیم جلو دشمن جنایت‌كاری كه از هیچ جنایتی ابا ندارد محكم ایستاد و دشمن نیز هیچ غلطی نتوانست بكند.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه اگر روحیه ایثارگری وجود داشته باشد شكست معنای ندارد و در هر شرایطی پیروزی است، خطاب به خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: فرهنگ شما به دنیا منتشر شده است؛ نمی‌دانید در دنیا ملت‌ها چه عشقی به ملت ایران و شهدا و ایثارگران دارند. شما همه معادلات عالم را برهم زدید.

وی در بخش دیگری از سخنانش اساس رژیم صهیونیستی را بر نظامی‌گری و تهدید و ترساندن دیگران استوار دانست و با اشاره به اینكه اگر این رژیم یك روز نتواند كسی را تهدید كند و بترساند كارش تمام شده است، ادامه داد: روحیه ایثارگری موجب شد لبنان كوچك كه در معادلات قدرتمندان به حساب نمی‌آمد همه صحنه را دگرگون كند.

رئیس جمهور با بیان اینكه فرهنگ ایثار در دنیا امروز به سرعت منتشر می‌شود، گفت: چرا فاسدهای عالم از ملت ایران عصبانی هستند؟ آنها از خدا می‌خواهند كه ایران هسته‌ای را قبول كنند اما ملت ایران كاری به كار دنیا نداشته باشد و فرهنگ ایثار را فریاد نزند و با آنها همكاری كرده و در برابر اشغالگری‌های آنان در فلسطین، عراق و افغانستان سكوت كند اما آیا ما می‌توانیم بی‌تفاوت باشیم؟ ملت ایران نمی‌تواند منافع خود را بگیرد اما ببیند كه همنوعان خود در دنیا زیر چكمه‌های استعمار و استكبار له می‌شوند به همین دلیل اثر می‌گذارد و چون اثر می‌گذارد دشمنان از ملت ایران عصبانی هستند البته به لطف خدا دیگر نمی‌توانند كاری انجام دهند.

احمدی‌نژاد كار مستكبران را تمام شده دانست و با بیان اینكه دست‌وپا زدن‌های دشمنان از روی خفت است، به سفر اخیر خود به نیویورك اشاره كرد و گفت: آنها طراحی كرده بودند كه ملت ایران را بترسانند و وادار به عقب‌نشینی كنند اما بنده در این سفر با هر كس صحبت می‌كردم می‌گفتم چه كسی جرأت دارد به ایران جسارت كند.

وی افزود: آنها با عصبانیت به گور خواهند رفت چرا كه شرایط دنیا عوض شده است.

رئیس جمهور فشارهای مستكبران به مسئولان لبنانی برای نپذیرفتن هیئت ایرانی را مورد اشاره قرار داد و تأكید كرد: مسئولان لبنان مردانه با وجود اینكه توانایی اقتصادی و نظامی خوبی ندارند مردانه ایستادند.

احمدی‌نژاد با تأكید براینكه خون شهیدان نه فقط در ایران بلكه در تمام دنیا در حال ثمر دادن است، به دستپاچگی مستكبران و از دست دادن نظم فكری آنها در مقابل ملت ایران اشاره و تأكید كرد: روزی خواهد رسید كه آنها در كمال خفت از ملت ایران عذرخواهی می‌كنند و تقاضای رابطه با ایران را خواهند داشت.

وی پایه‌های نظام سلطه را ویران ‌شده خواند و گفت: به فضل الهی این هیكل منحوص به زودی فرو خواهد ریخت و این وعده خداست و همه اینها حاصل ایثار خانواده‌های شهدا و ایثارگران است.

رئیس جمهور به ذكر خاطره‌ای از سفر خود به نیویورك پرداخت و یادآور شد: یكی از دوستان در این سفر برای من تعریف كرد كه در نیویورك سوار یك تاكسی شده بود و وقتی راننده تاكسی از ایرانی بودن وی مطلع شده بود از او به خاطر ایرانی بودن كرایه تاكسی نگرفته و گفته بود كه ما با شما هستیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه ملت‌ها و دولت‌ها با افتخار از ایران یاد كرده و با آن همكاری می‌كنند، تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران توسط غرب را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان كرد: آنها به ذهن مادی معیوب خود فكر می‌كردند كه صرف 4 تا 5 ماه با تحریم كار ملت ایران را تمام می‌كنند اما الان حدود 4 تا 5 ماه از آغاز تحریم گذشته و این تحریم‌ها هیچ اثری بر ایران نگذاشته است.

وی در پایان گفت كه برخی از آنهایی كه تحریم را امضا كردند امروز پیغام‌های محرمانه‌ای برای برقراری روابط تجاری و اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران می‌دهند.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com