نيويورک تايمز کرم رايانه‌ای استاکس نت را ماحصل پروژه ای مشترک ميان آمريکا و رژيم اسرائيل برای از کار انداختن برنامه غنی سازی اورانيوم ايران اعلام کرد...
 
 

به گزارش گروه بین الملل دی نا و به نقل از نیویورک تایمز، در شماره یکشنبه رژیم صهیونیستی استاکس نت را در مرکز اتمی دیمونا در سرزمین‌های اشغالی و بر روی سانتریفیوژهای مشابه‌ای که ایران از آنها در تاسیسات نطنز استفاده می‌کند، با موفقیت آزمایش کرده بود.

این روزنامه به نقل از یک کارشناس اطلاعاتی آمریکایی می نویسد: این کرم به علت آنکه رژِیم اسرائیل آن را امتحان کرده بودند، موثر بوده است.

نیویورک تایمز در ادامه می‌نویسد: سازمان های اطلاعاتی آمریکا در پروژه هدف قرار دادن برنامه غنی سازی ایران، احتمالا با بررسی یک سیستم کنترل صنعتی ساخت شرکت آلمانی زیمنس به ضعف‌های آن سیستم پی برده‌اند. کارشناسان زیمنس پیش از این تایید کرده بودند که استاکس نت یکی از سیستم‌های کنترل صنعتی این شرکت به نام اسکادا را هدف قرار داده است.

به گزارش نیویورک تایمز، کارشناسان اتمی آمریکایی و متخصصان زیمنس در سال 2008 طی طرحی تحقیقاتی با هدف جلوگیری از حملات احتمالی سایبری به آزمایش ملی آیداهو که از مراکز اتمی بزرگ آمریکا است، به دقت نقاط ضعف سیستم کنترل صنعتی ساخت زیمنس را بررسی کرده بودند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:dayna.ir