پسرم از بانك‌ها و مسئولان خواست كه كمكش كنند و يا اين كه وی را استخدام كنند، اما هيچ كدام به وی توجه نكردند. دولت وی را مجبور به خودكشی كرد چرا كه مسئولان هيچ فرصتی به وی ندادند...
 
 

برادر جوان تونسی كه آغازگر انقلاب این كشور بود،‌ پیشنهاد سرمایه‌داران عرب برای فروش چرخ دستی وی را قبول نكرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه لبنانی السفیر، سالم بوعزیزی، برادر محمد بوعزیزی، جوانی كه با خودسوزی انقلاب یاسمن تونس را شعله‌ور كرد، گفت كه چرخ دستی محمد كه بر روی آن اقدام به خودسوزی كرده بود، فروشی نیست.

سالم بوعزیزی با بیان این كه دو تاجر عربستانی و یمنی برای خرید چرخ دستی با وی تماس گرفته‌اند، اظهار داشت: سرمایه‌دار یمنی 20 هزار دلار برای خرید چرخ دستی فروش میوه برادرم پیشنهاد داد اما من قبول نكردم.

وی در مورد پیشنهاد سرمایه دار عربستانی نیز تصریح كرد: اجازه ندادم كه هیچ مبلغی را پیشنهاد دهد و همین كه گفت می‌خواهد چرخ دستی را بخرد، از شدت عصبانیت تلفن را قطع كردم.

برادر محمد بوعزیزی افزود: محال است كه چرخ دستی را بفروشم، همه بدانند كه فروشی نیست و می‌خواهم آن را به عنوان یادگاری برادرم نگه دارم، اما احتمال دارد روزی اجازه دهم كه آن را به عنوان یك نماد در یكی از میدان‌ها قرار دهند.

از سوی دیگر، منوبیه بوعزیزی، مادر محمد بوعزیزی، در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، سران نظام سابق تونس را مسئول خودكشی فرزندش دانست و گفت: پسرم از بانك‌ها و مسئولان خواست كه كمكش كنند و یا این كه وی را استخدام كنند، اما هیچ كدام به وی توجه نكردند. دولت وی را مجبور به خودكشی كرد چرا كه مسئولان هیچ فرصتی به وی ندادند.

وی با اشاره به این كه خانواده‌اش فقیر هستند و مسئولان گمان می‌كردند كه این خانواده هیچ قدرت و توانی ندارد، تصریح كرد: پسرم را از دست دادم، اما هنگامی كه به حوادث و تعداد افرادی كه با نظام بن علی مبارزه كردند نگاه می‌كنم، به اقدام وی برای خودكشی افتخار می‌كنم.

لیلی بوعزیزی، خواهر محمد نیز در گفت‌وگو با ایندیپندنت با اشاره به اینكه یك پلیس زن به محمد سیلی زد، اظهار داشت: مسئولان رفتار بدی با برادرم داشتم و سیلی خوردن از یك زن توهین بزرگی به وی بود.
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir