پس از آنكه «منتظر الزيدی» خبرنگار شبكه البغداديه عراق در جريان كنفرانس خبری روز يكشنبه «نوری المالكی» نخست وزير اين كشور و «جرج بوش» رييس جمهوری امريكا ، لنگه های كفش خود را يكی پس از ديگری به سوی او پرت كرد تا اينگونه «بوسه خداحافظی» به يك اشغالگر داده باشد ، كفش در عراق به نمادی عليه اشغالگری و اعلام نفرت از امريكا تبديل شده است.
 
 
 
  این چكمه ، به نماد «كفش» ضد بوش خبرنگار عراقی در جریان آخرین سفر رییس جمهوری امریكا به بغداد تبدیل شده است. روی كاغذ زیر كفش در جریان تظاهرات مردمی در بغداد نوشته شده است.
 
 
«ام سعد» ، خواهر خبرنگار دستگیر شده عراقی ، منتظر الزیدی كه اعراب او را یك قهرمان نامیده اند ، در حالی كه كفش های برادرش را در آپارتمان خود در بغداد نشان می دهد ، در حال گریه است.
 
 
  شماری از تظاهركنندگان، پرچم امریكا را در جریان اعتراض علیه دیدار بوش از بغداد در آخرین روزهای زمامداری اش به آتش كشیده اند. دوره ریاست جمهوری بوش حدود یك ماه دیگر تمام است.
 
 
ظرف دو روز گذشته هزاران عراقی به خیابانها ریخته و با به بالاگرفتن كفش همچون بیرق ضد اشغالگری و استكبار ، آزادی فوری الزیدی را كه در زندان بسر می برد ، خواستار شده اند. این تصاویر اعتراض آمیز مربوط به شهرك صدر در حومه شهر بغداد است.
 
 
  دو كودك از همسایگان منتظر الزیدی ، با كفشهای او در كنار آپارتمانش در بغداد بازی می كنند.
 
 
  تصویری از منتظر الزیدی خبرنگار شبكه البغدادیه كه پس از پرتاب كفش به سوی بوش اكنون در زندان بسر می برد.
 
 
بلال ، برادر زاده منتظر الزیدی ، اتاق خواب عمویش را در خیابان الرشید در مركز بغداد نشان می دهد.
 
 
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
 
www.seemorgh.com/news
 
منبع:jamejamonline.ir
 
ساير مطالب:
 
حال و هوای كريسمس در همه جای دنيا!(تصويری)
 
گزارش تصويری از ده بانوی اول امريكا!
 
تصوير زندگی در سراسر دنيا