کودکان امروز ما از ضعف حرکات جسمانی و فقر رنج می‌برند
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: کودکان امروز ما به‌شدت از ضعف حرکات جسمانی و فقر ورزش رنج می‌برند.

۱۵ سال بعد می‌گوییم کاش سالن‌های ورزشی بیشتری برای فرزندانمان فراهم می‌کردیم

سید محمد بطحایی عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم اعزام کاروان پویایی، شادابی و سلامت البرز که با محوریت ارسال تجهیزات ورزشی به مدارس کشور برگزار می‌شود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه آحاد جامعه و مسئولان محلی و نهادهای دولتی باید توجه داشته باشند که کودکان امروز ما به‌شدت از ضعف حرکات جسمانی و فقر ورزش رنج می‌برند.

وی ادامه داد: فقر ورزشی امروز و عدم انجام فعالیت‌های بدنی مناسب برای کودکان ما در آینده آن‌ها نمود پیدا می‌کند و آن زمانی است که به توانمندی‌های روحی و روانی آن‌ها در قالب مردان وزنان کشور نیاز داریم.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در آینده و ۱۵ سال بعد خواهیم گفت ای‌کاش درگذشته به‌جای اعزام ۱۵ کامیون مشتمل بر تجهیزات ورزشی در البرز بیش از ۱۵۰ مورد را ارسال می‌کردیم و سالن‌های ورزشی بیشتری برای فرزندانمان فراهم می‌کردیم.

بطحایی در خصوص میزان مشارکت و همکاری نهادهایی همچون شورا و شهرداری در توسعه امکانات و تجهیزات ورزشی دانش آموزان، توضیح داد: تأثیر این نهادها بسیار وسیع‌تر از آن است که دولت و دستگاه‌های حاکمیتی دارند، شوراها و شهرداری‌ها و کانون‌های محلی بسیار مؤثر در جنبشی باشند که امروز در این راستا آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: امید است مدیریت شهری در سطح شهرهای کشور تلاش بیشتری نسبت به گذشته برای بهبود وضعیت توسعه‌ای اماکن، امکانات و تجهیزات ورزشی در کشور داشته باشند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com