پله
در آستانه آغاز رقابت‌های جام جهانی فوتبال در برزیل، پله اسطوره فوتبال جهان، محصول ویژه‌ای را به بازار ارائه کرده است.
بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال برزیل در جریان مراسمی در شهر سائوپائولو ۱۲۸۳ قطعه از این الماس منحصر به فرد را عرضه کرد. تعداد این الماس‌ها برابر با تعداد گل‌هایی هستند که "پله" در دوران فعالیتش در دروازه حریفان کاشته است. هر قطعه از این الماس‌های مصنوعی ۷۵۰۰ دلار قیمت دارد.

این الماس‌ها در آزمایشگاه در فرایندی مبتنی بر فشار و حرارت بالا (HPHT) تولید شده‌اند. به گزارش دوویچه وله در این روش دما و فشار بسیار زیادی که داخل زمین موجب تشکیل الماس می‌شوند، در آزمایشگاه به طور مصنوعی ایجاد می‌شود. مشخص نیست که الماس‌هایی که ویژه جام جهانی عرضه شده‌اند، هر کدام چند تار موی پله را درون خود دارند.

تصویر زیر مجسمه پله را در هنگام زدن ضربه گل نشان می‌دهد؛ یک قطعه الماس زردرنگ که از موهای پله درست شده در کنار مجسمه دیده می‌شود.

رقابت‌های جام جهانی فوتبال در برزیل روز ۱۲ ژوئن آغاز می‌شود. سوت بازی اختتامیه در روز ۱۳ ژوئیه در ورزشگاهی در شهر ریو دو ژانیرو زده خواهد شد.

"ادسون آرانتس دو ناسیمنتو"، ملقب به پله، همراه با تیم ملی فوتبال برزیل در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ موفق به بالابردن جام و دریافت لقب قهرمانی جهان شد. او در دوران فعالیت حرفه‌ای رکوردهای بسیاری را به نام خود ثبت کرد. از پله به عنوان بزرگترین بازیکن تاریخ فوتبال نام می‌برند.




گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir


مطالب پیشنهادی :
پله و رونالدو در فیلم تبلیغاتی+ تصاویر
دختران پارکور کار ایرانی+ تصاویر
لیلا بلوکات در پیست اسکی+ عکس
علی دایی در کنار خنده بازاری ها+ عکس
هدیه به پایتختی ها+ عکس