تیم زنان منچسترسیتی در فیفا 16 + تصاویر
تیم زنان منچسترسیتی(Manchester City's) وارد بازی فیفا 16 شدند و کنترل این بازی ویدئویی را به دست گرفتند.

برای نخستین بار، بازیکنان بازی تاریخی فیفا می توانند تیمی از زنان را انتخاب کنند. از سال 1995 تا به حال 23 ورژن از بازی های EA ارائه شده که تمام تیم های آنها مردان بوده اند.

فیفا 16فیفا 16

اما امسال این کمپانی بازی جدیدی ارائه می کند که شامل تیم ملی زنان 12 کشور شامل انگلستان، برزیل و آلمان می شود. این بازی دو ماه پس از جام جهانی فوتبال زنان منتشر شده است. کاپیتان استف هویتون(Steph Houghton) دروازه بان کارن باردسلی(Karen Bardsley)، مدافع لوسی برونز(Lucy Bronze)، هافبک جیل اسکات(Jill Scott) و گلزن تونی دوگان(Toni Duggan)، همه در این بازی دیده می شوند.

تونی دوگان در فیفا 16تونی دوگان در فیفا 16
هویتونهویتون
هویتون در فیفا 16هویتون در فیفا 16
لوسی برونزلوسی برونز

استف در این باره می گوید: «این بازی موقعیت مناسبی برای فوتبال زنان است. فیفا همیشه بخش بزرگی از زندگی و دوران رشد من بوده است و من می بینم که هم تیمی هایم در تیم ملی انگلستان و من با استفاده از این بازی که بزرگ ترین بازی ویدیوئی در دنیاست، جاودانی شده ایم.»

وی افزود: «این بازی زنانه عالی است. شما می توانید با قهرمان های خودتان بازی کنید و من فکر می کنم این بازی نشان می دهد که ما از چه فاصله ای آمده ایم و چه طور می خواهیم فوتبال بازی کنیم. همه ما در پارک سنت جرج بازی کردیم، این بازی کمی حالت رقابتی داشت. بازیکنان شبیه ما شده اند، آنها مانند ما به توپ ضربه می زنند و این کاملاً ترسناک است.»

زنان تیم منچسترسیتیزنان تیم منچسترسیتی

استف ادامه داد: «من فکر می کنم این بازی می تواند راهنمای دختران جوان برای بازی فوتبال باشد. ما می خواهیم دختران مان به آرزوهای فوتبالی و بهترین جایگاه برسند. ما سعی می کنیم ذهنیتی که درباره فوتبال زنان وجود دارد را تغییر دهیم.»


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ