رئیس اتحادیه فوتبال از حادثه منا جان سالم به در برد
رئیس اتحادیه فوتبال گفت: به احتمال فراوان تا 18 مهر به تهران برمی‌گردیم اما هنوز اخبار‌ موثقی در مورد مفقودان به دست نیامده است.

عزیز محمدی گفت: در حادثه دلخراش ‌منا کاروان ما کمی زودتر از گلوگاه رد شده بود و به فاصله 5 دقیقه این اتفاق افتاد و متاسفانه تعدادی از حجاج جان خود را از دست دادند، البته در حال حاضر برخی‌ها در حال بازگشت به کشورمان هستند و ما هم تا 18 مهر به تهران برمی‌گردیم.

وی ادامه داد: آجرلو و اکبر غمخوار از مدیران عامل سابق پرسپولیس و پاس هم در کاروان دیگری حضور داشتند اما از دیگران اطلاع خاصی ندارم. فقط می‌دانم برخی مفقودان هنوز وضعیت بلاتکلیفی دارند و احتمال جان‌باختنشان زیاد است.

رئیس اتحادیه فوتبال کشور در ادامه تشریح حادثه گفت: این حادثه زمانی رخ داد که شیعیان برای زیارت می‌رفتند و اینکه می‌گویند شاید عمدی در کار است کمی به واقعیت نزدیک است.

وی ادامه داد: شب بعد از حادثه باور کنید در خیمه‌های ایران فضای غمگینی حاکم بود و دوستان و حجاجی که در این چند روز با هم بودیم در میان ما نبودند، یا مفقود شده و یا جان باخته‌اند و باور این حادثه برایمان سخت بود.

عزیز محمدی ادامه داد: در حالی که ما ساعت‌های ابتدایی صبح را انتخاب کرده بودیم، گرمای هوا بسیار اذیت می‌کرد و حجاج از مشعر پس از صرف صبحانه به سمت منا در حرکت بودند و این مسیر 5 کیلومتری، که در انتها به راه‌های بسته خوردند و این فاجعه ناگوار اتفاق افتاد.

رئیس اتحادیه فوتبال گفت: مسئولان عربستانی هیچگونه همکاری با زائران نداشته و از دادن هرگونه اطلاعات خودداری می‌کردند و بی درایتی آنها باعث این اتفاق ناگوار شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir