دو ستاره والیبال ایران دو زندانی را آزاد کردند
بهنام محمودی پیشکسوت والیبال به همراه برادرش شهرام محمودی و محمد موسوی دو ستاره تیم ملی با حضور در ندامتگاه فردیس، زمینه آزادی دو زندانی را فراهم کردند.

آزاد کردن دو زندانی توسط دو ملی‌پوش والیبال:

بهنام محمودی اظهار کرد: این مسأله قرار نبود رسانه‌ای شود و نمی‌خواستیم انعکاس پیدا کند اما خب چون یک کار انسان دوستانه بود و گفتیم به دلیل اینکه می‌تواند باعث ترویج روحیه و منش پهلوانی و مشوقی باشد برای سایر هموطنانمان برای انجام کارهای نیکوکارانه، بنابراین در پایان تصمیم گرفتیم که این کار رسانه‌ای شود. بالاخره ما نیاز داریم که ورزشکارانمان و کسانی که محبوب و الگو هستند در چنین محافلی شرکت کنند.

وی افزود: من به بچه‌ها گفتم مطمئن باشید دعای خیر این خانواده‌هایی که به دلیل بدهی‌های خیلی کم چندین سال بود در زندان بودند، پشت شما خواهد بود و باعث می‌شود عاقبت به خیر شوید و هم یک انرژی مثبت و دوپینگ روحی مناسب برای شما در آستانه مسابقات انتخابی المپیک خواهد بود و باعث موفقیت شما خواهد شد.

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال درباره جزئیات آزادی دو زندانی گفت: زندان فردیس ندامتگاهی است که همه جور زندانی در آن نگهداری می‌شود. از جمله این افراد می‌توان به حضور زندانی خانم و زندانیان زیر 18 سال نیز اشاره کرد. در هر حال مسئولان زندان چند زندانی را به ما معرفی کردند که واقعا نیاز به کمک داشتند. به عنوان مثال شخصی بود که به خاطر 9 میلیون تومان مدت 10 سال در زندان بود. یک زندانی دیگر کسی بود که به خاطر 30 میلیون تومان 10 سال بود که در زندان به سر می‌برد.

در هر حال 9 میلیون تومان را محمد موسوی و 15 میلیون تومان را هم من و شهرام پرداخت کردیم. 15 میلیون دیگر هم از جای دیگری جور کردند و این دو زندانی آزاد شدند. شاید باورتان نشود یکی از این زندانیان به خاطر خرید جهیزیه برای دخترش چک داده بود و به دلیل اینکه نتوانسته بود چک‌ها را پاس کند 9 سال دور از خانواده‌اش در زندان بود.

محمودی درباره استقبال مسئولان زندان و زندانیان نیز گفت: واقعا استقبال خوبی هم از طرف مسئولان زندان و هم زندانیان صورت گرفت. در این دیدار بچه‌ها این فرصت را پیدا کردند تا لحظاتی را در جهت بازگشت به زندگی سعادتمندانه، همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی و لطمات ناشی از حبس و ارتقای روحیه برای زندانیان صحبت کنند که زندانیان واقعا تحت تأثیر قرار گرفتند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir