دستمزدهای عجیب رانندگان فرمول یک!
رانندگان فرمول یک بیش از ستارگان مشهور جهان فوتبال دستمزد دریافت می کنند.

ورزشکاران مشهور جهان دستمزدهای بالایی دریافت می کنند و کریستیانو رونالدو(Cristiano Ronaldo) و لیونل مسی(Lionel Messi) برترین بازیکنان کنونی جهان پردرآمدترین ورزشکار محسوب می‌شوند. با منتشر شدن دستمزد رانندگان فرمول یک اما مشخص شد رونالدو و مسی در فاصله زیادی با آن ها قرار دارند.

چند ماه پیش بود که نیکو رزبرگ(Nico Rosberg) با مرسدس بنز قراردادش را تمدید کرد. قراردادی که به دو برابر شدن دستمزد اتومبیلران آلمانی منجر شد. رزبرگ بعد از این قرارداد 16 میلیون یورو دریافت خواهد کرد.

با این حال دستمزد راننده آلمانی تنها نصف دستمزد لوئیس همیلتون(Lewis Hamilton) انگلیسی است. رقیب رزبرگ بالاتر از همه قرار دارد که 32 میلیون یورو است. قهرمان مسابقات فرمول یک در سال 2008 در نزدیکی خود فرناندو آلونسو(Fernando Alonso) اسپانیایی را می بیند. راننده تیم مک لارن با اختلاف دو میلیون دلاری، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

البته سباستین فتل(Sebastian Vettel) آلمانی، عضو تیم فراری با همین رقم در کنار آلونسو قرار دارد. بر این اساس، راننده اسپانیایی که از کریستیانو رونالدو که بیشترین دستمزد را در فوتبال اسپانیا دریافت می کند، فاصله زیادی دارد. او با این که از دوران طلایی‌اش دور شده است، 6 میلیون بیشتر از ستاره پرتغالی درآمد دارد.

انتهای جدول به 'ریو هاریانتو' اختصاص دارد. اتومبیلران اندونزیایی از تیم خود سالیانه تنها 150 هزار یورو می‌گیرد.  پس از او 'مارکوس اریکسن' سوئدی و 'لوئیس فلیپه' برزیلی، عضو تیم سابر با 185 هزار یورو در این فهرست دیده می شوند. پاسکال ورلین آلمانی، تیمی هاریانتو 500 هزار یورو درآمد دارد.

'کارلوس ساینس' دیگر راننده اسپانیایی اختلاف زیادی با هموطنش آلونسو دارد. با وجود اینکه دستمزدش نسبت به فصل قبل بیشتر شده است اما فقط 350 هزار یورو دریافت می‌کند.

'استبان گیترس' مکزیکی که از سال 2011 وارد مسابقات فرمول یک شد، توانست بهترین رکورد (رتبه سوم) خود را به ثبت برساند. گیترس در سال جاری به تیم هاس پیوست و یک میلیون یورو دریافت خواهد کرد. 'مکس وراستپان' جوانترین (17 سال و 166 روز) شرکت کننده گرند پری استرالیا در سال 2015  دسمتزدش نسبت به سال گذشته کاهش یافت و به نیم میلیون رسید. او عضو تیم ردبول است.

'دنیل ریکاردو' که در سال 2014 هم تیمی فتل آلمانی بود یک سال بعد به عنوان راننده نخست ردبول شناخته شد. اتومبیلران استرالیایی اکنون 'فراستبان' را در کنار خود دارد اما پنج میلیون بیشتر از هم تیمی هلندی اش دریافت می کند. 'جانسن بوتون' عضو تیم مک لارن در نزدیکی رزبرگ قراردارد. راننده آمریکایی که از سال 2002 وارد فرمول یک شد اکنون سالیانه 16 میلیون یورو کسب می کند. بوتون توانست در سال 2009 به عنوان قهرمانی دست یابد.

کیمی رایکونن(Kimi Räikkönen) از دیگر رانندگان مشهور جهان که در تیم فراری حضور دارد، دستمزدی هشت میلیون یورویی دارد. اتومبیلران آلمانی مسن‌ترین راننده حاضر در فرمول یک است و 36 سال دارد.

'سرخیو پرس' و 'نیکو هالکنبرگ' که هر دو در تیم فورس ایندیا حضور دارند، دستمزدی یکسان (چهار میلیون) دریافت می کنند. فلیپه ماسا(Felipe Massa) برزیلی عضو تیم ویلیامز در شرایطی مشابه قرار دارد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir