حمایت جالب و منطقی محمد مایلی کهن از شجاعی و حاج صفی
محمد مایلی کهن سرمربی سابق تیم‌ملی نسبت به رويارویی مسعود شجاعی و احسان حاج صفی با نماینده رژیم صهیونیستی واکنش جالبی نشان داد.

واکنش محمد مایلی کهن به محرومیت شجاعی و حاج صفی

محمد مایلی‌کهن پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با روزنامه شهروند از احتمال محرومیت مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی انتقاد و از تصمیم آن‌ها دفاع کرده است. جمله کلیدی او برای صحبت در این مورد این است: «آن‌ها مجبور بوده‌اند».

صحبت‌های مایلی‌کهن البته نشان می‌دهد که او فضای بین‌المللی فوتبال را بیش از برخی مدعیان می‌شناسد. گزیده‌ای از صحبت‌های او را درباره شجاعی و حاج‌صفی می‌خوانید:

* من از نظر فوتبالی صحبت‌هایم را مطرح می‌کنم. به نظر شما با محرومیت این دو بچه خوب فوتبال ایران چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ آقایان فکر می‌کنند مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی عزیز واقعا علاقه داشتند که مقابل نماینده رژیم صهیونیستی بازی کنند؟ واقعا این دونفر از شرایط و مشکلاتی که ممکن بود برای آنها درست شود، اطلاع نداشتند؟ اگر آنها به ارزش‌ها و مسائل سیاسی کشور می‌خواستند پشت کنند، در بازی رفت به همراه تیم خود به اسراییل سفر می‌کردند. غیر از این است؟

* مگر غیر از این است که این دونفر جریمه و مشکلات را قبول کردند تا به کشور رژیم اشغالگر قدس نروند؟ چرا آن زمان که شجاعی و حاج‌صفی حاضر نشدند به اسراییل بروند، یک‌نفر از این آقایان حرفی نمی‌زد و از آن ها تشکر نکردند؟ حالا حاج‌صفی به تازگی به این تیم پیوسته است، اما شجاعی که‌ سال قبل هم در این باشگاه یونانی حضور داشت! بله همه ما می‌دانیم که اسراییل رژیمی غاصب و جنایتکار است که سرزمین‌های فلسطین را اشغال کرده است.

* هیچ‌کسی نمی‌تواند بگوید که آنها از عمد حاضر شدند در این مسابقه به میدان بروند، اما من از مسئولان محترم یک سوال بسیار مهم دارم. از نظر ما اسراییل یک رژیم غاصب است و باید از صحنه روزگار محو شود، اما در سازمان ملل این کشور را به هر شکلی که هست، با حمایت متحدانش به رسمیت می‌شناسند. دقت کنید به جز مراسم عمومی سازمان ملل که روسای‌جمهوری ایران و رژیم صهیونیستی سخنرانی می‌کنند و طرف مقابل جلسه را ترک می‌کند، آیا نماینده دایم ایران در سازمان ملل در هیچ‌کدام از جلسات عمومی دیگر شرکت نمی‌کند؟ به ‌هرحال، نماینده رژیم صهیونیستی هم در تمامی این جلسات حضور دارد و نماینده ایران در سازمان ملل هم در این جلسات شرکت می‌‌کند! چون دستورالعمل و پروتکل‌های سیاسی و دیپلماتیک نماینده ایران را مجبور می‌‌کند که در جلسه سازمان ملل که نماینده اسراییل هم در آن شرکت دارد، حضور پیدا کند. ما قبول کرده‌ایم که بعضی از مواقع باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذاریم. ما باید از شعاردادن فاصله بگیریم. این دونفر فرزندان کشور ما هستند و نباید آن‌ها را محروم کنند.

* این دو نفر مجبور بوده‌اند، باز هم تأکید می‌کنم مجبور بوده‌اند به خاطر تعهد رسمی که به باشگاه خود داشته‌اند، مقابل باشگاه رژیم صهیونیستی بازی کنند. آنها چاره‌ دیگری نداشتند و در بازی رفت هم که در خاک اسراییل برگزار شد، حضور پیدا نکردند! قبول کنیم فوتبال حرفه‌ای دنیا با مباحث سیاسی و اعتقادی ما ارتباطی ندارد و آن‌جا قوانین سفت و محکمی وجود دارد. در آن‌جا همه چیز سر جای خودش است و مسائل سیاسی را با فوتبال قاطی نمی‌کنند. با تمام این صحبت‌‌ها، باشگاه یونانی برای بازی رفت همکاری لازم را با بازیکن ایرانی خود داشته و تا حدودی با آنها همکاری کرده است، اما وقتی باشگاه یونانی دو سهمیه بازیکن خارجی خود را به ملی‌پوشان ایرانی اختصاص داده و با آنها قرارداد بسته است، هدفش این بوده که بتواند از شجاعی و حاج‌صفی در این مسابقات بسیار مهم استفاده کند. به این دو بازیکن پول نمی‌دهند که برایشان به خاطر مسائل سیاسی بازی نکنند!


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 11news.ir