نیمار بازیگری است که بارها بارسلونا را فریب داد!
نیمار بارها با بارها سر کار گذاشتن بارسایی‌ها در نهایت از این تیم جدا شد. نگاهی میکنیم به ماجرای جدایی نیمار از بارسلونا!

ماجرای جدایی نیمار از بارسلونا

روزنامه اسپورت حامی بارسلونا و چاپ كاتالونیا در گزارشی به این نكته اشاره كرده كه نیمار و پدرش بویی از مروت و جوانمردی نبرده‌اند!

در طول دوران حضور نیمار در بارسا، او و پدرش بارها و بارها با دروغگویی و با بازی‌های روانی، سرگیجه عجیبی را بین مسئولان باشگاه كاتالان ایجاد می‌كردند. حدوداً یك سال پیش بود كه صحبت‌هایی مبنی بر جدایی نیمار از بارسا مطرح شد و همین بهانه‌ای شد برای تمدید قرارداد ستاره برزیلی. از چند ماه پیش هم زمزمه‌هایی در مورد ترك بارسا توسط نیمار به گوش می‌رسید. او و پدرش با بهره‌‌گیری از تعطیلات پایان فصل به بررسی تمام قراردادهای باشگاه پاری‌سن‌ژرمن، حتی قرارداد اسپانسرینگ این تیم با ارزشی در حدود 300 میلیون یورو تا جام جهانی‌ 2022 قطر پرداختند و با ریزبینی تمام پیشنهاد این تیم برای جذب نیمار را بررسی كردند.

در نهایت هم نیمار با خیانت به بارسا، راهی پاریس شد‌؛ این اتفاق در شرایطی رخ داد كه تمام مدیران باشگاه همواره از نیمار دفاع می‌كردند و همیشه و در شرایط خوب و بد، كنارش بودند. در ماه ژوئن، رائول سانئیی، یكی از مدیران ارشد بارسلونا به سائوپائولو سفر كرد تا در رویداد خیریه بنیاد نیمار شركت كند. یك هفته بعد، جشن عروسی مسی در روساریو برگزار می‌شد. نیمار با جتی خصوصی همراه با دنی آلوس به آنجا رفت و هیچ سرنخی در مورد آینده‌‌اش به دوستانش نداد.

اقدامات مشكوك

در اوایل ماه جولای، آندره كوری، یكی از اعضای كادر فنی بارسلونا در آمریكای جنوبی به سران باشگاه اعلام كرد فعالیت‌های مشكوكی توسط نزدیكان نیمار در حال انجام است. البته منظور، پدر نیمار نبود‌؛ بوهای خطرناكی به مشام می‌رسید. جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه بارسا در جریان این فعالیت‌ها قرار گرفت. سران باشگاه فهمیدند تابستان پرجنجالی پیش‌رو است‌؛ دقیقاً مثل آنچه در سال 2015 در مورد انتقال احتمالی نیمار به یونایتد و یا سال قبل در مورد نیمار- پاری‌سن‌ژرمن مطرح شده بود. ناممكن بودن پرداخت مبلغ ذكر شده در بند جدایی زودهنگام او و یا زیر پا گذاشتن قوانین فیرپلی مالی یوفا، باعث شد تا بارسا در سال‌های گذشته بتواند ستاره برزیلی‌‌اش را حفظ كند. آنها بر این باور بودند كه نیمار در تیم‌شان ماندنی است.

بَد من و گود مَن

آندره كوری و رائول سانئیی، دو مدیر اجرایی باشگاه در بدو بازگشت نیمار و خانواده‌‌اش به بارسلونا، با آنها جلسه گذاشتند اما این بار برای اولین بار اوضاع به نحو دیگری پیش رفت: نیمار نقش شخصیت بد داستان را بازی می‌كرد‌؛ كسی كه قصد ترك بارسا را دارد و پدرش نقش شخصیت خوب داستان كه بر ماندن پسرش در بارسا تأكید داشت.

در این میان، نیمار و پدرش وانمود می‌كردند قصد و هدف‌شان ماندن ستاره برزیلی در بارساست ولی كمی بعد مشخص شد همه اینها یك حقه بوده. جوزپ ماریا بارتومئو و لئو مسی در تور آمریكا تلاش زیادی كردند تا كنترل شرایط را در دست گرفته و نیمار را برای ماندن در بارسا متقاعد كنند اما در همان روزها هم اخبار ضد و نقیض زیادی به گوش می‌رسید. آلوارو كاستا، مدیر اجرایی نایكی هم وارد بازی شد تا نیمار را برای ماندن متقاعد كند و مدیران اجرایی بارسا دائماً با نیمار صحبت می‌كردند.

لئو مسی، لوئیس سوارس و جرارد پیكه، از جمله بازیكنان بارسا بودند كه بیش از سایرین با این ستاره برزیلی صحبت می‌كردند. نیمار بعد از صحبت كردن با مسی گفت در بارسا می‌ماند و مسئولان روابط عمومی بارسا این را به رسانه‌ها اعلام كردند.

روزها از پی هم می‌گذشتند و خبری نبود. قبل از اتمام تور تابستانی مدیران بارسا فهمیدند بازی را باخته‌اند؛ رئیس بارسا مجدداً چندین جلسه با نیمار و پدرش گذاشت.

روز 31 جولای، نیمار باید بخشی از پاداش 26 میلیون یورویی‌‌اش را بابت تمدید قراردادش با بارسا دریافت می‌كرد‌؛ قراردادی كه او در نظر داشت با میل و خواسته یك‌طرفه آن را فسخ كند و سران پی‌اس‌جی هم حاضر به پرداخت 222 میلیون یوروی ذكر شده در بند جدایی زودهنگامش بودند‌؛ قرار بر این بود این پاداش 26 میلیون یورویی در اقساطی تا سال 2021 پرداخت شود و تردید بارسایی‌ها در پرداخت این اقساط نشان از لبریز شدن صبر آنها داشت. همین موقع بود كه نیمار خشمش را بروز داد و یكی از مدیران اجرایی باشگاه را به باد توهین گرفت. در همان زمان پدر نیمار اعلام كرد پرداخت نشدن به موقع پاداش باعث شد او و پسرش تصمیم به رفتن به پاری‌سن‌ژرمن بگیرند.

آنچه مسلم است اینكه نیمار و پدرش بارها و بارها به عمد به مقامات بارسا دروغ گفتند و بازی‌های روانی زیادی را انجام می‌دادند و زمانی كه سران بارسا دست آنها را خواندند و از آنها خواستند این بازی كثیف را پایان دهند، در نقش قربانی و شخصیت مظلوم داستان، تصمیم گرفتند كاتالونیا را به مقصد پاریس ترك كنند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی