بحران جدید فوتبال ایران؛ پنجره نقل و انتقالات استقلال خوزستان در فیفا قفل شد!
عبدالله ویسی سرمربی استقلال خوزستان، در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی مقابل سایپا خبر عجیبی به خبرنگاران داد.

استقلال خوزستان محروم شده است؟

آنطور که برخی خبرگزاریها مخابره کرده اند، ویسی اعلام کرده که تیمش در پنجره نقل و انتقالات محروم شده است اما ظاهرا ماجرا چیز دیگری است.

سرمربی استقلال خوزستان گفته است: «باید بگویم امروز حضور تاوادزه در تیم ما قطعی شده است، اما ای تی سی او صادر نشده و امروز متوجه شدم پنجره نقل و انتقلاتی ما مشکل دارد. این بازیکن قرارداد بسته، اما باید ببینیم مشکل حل می‌شود یا نه. ما جونیور را هم می‌خواهیم، اما قرار است تا دو ساعت آینده به ما اعلام کنند که این بازیکن می‌تواند با ما قرارداد امضا کند یا نه. اگر بتوانیم از این دو بازیکن استفاده کنیم، بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود.»

پس از صحبتهای ویسی که البته آشکارا هم به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی اشاره نکرده است، برخی گمانه زنی کردند که استقلال خوزستان از پنجره نقل و انتقالات فیفا محروم شده است. انگار که در استقلال خوزستان انگار یک اتفاق هولناک رخ داده و این باشگاه وقتی خواسته قرارداد بازیکن خارجی جدیدش را ثبت کند، با پنجره بسته شده مواجه شده است. آیا خوزستانی ها از پنجره نقل و انتقالات محروم بوده اند؟اگر محروم بوده اند پس بازیکن گرفته اند و چطور توانسته با بازیکنان جدیدشان قرارداد ببندند؟ اگر این خبر درست باشد همه بازیکنان جدیدی که استقلال خوزستان در نقل و انتقالات گرفته است، به صورت غیرقانونی جذب شده اند و هر کدام از آنها که مقابل حریفان دو هفته گذشته استقلال خوزستان به میدان رفته باشند، نتیجه بازی را سه بر صفر به سود حریفان استقلال خوزستان می کنند!

چند دقیقه پس از اظهار نظر ویسی، توپ به زمین فدراسیون فوتبال و دپارتمان بین الملل افتاد و البته سرپرستی دبیرکلی افتاد که چرا به استقلال خوزستان خبر نداده اند از پنجره نقل وانتقالات تابستانی محروم شده اند و چرا محمدرضا ساکت، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال، اجازه ثبت قرارداد بازیکنان جدید را صادر کرده و چرا سازمان لیگ قراردادهای غیرقانونی  را ثبت کرده است؟ درست مثل ماجراهایی که برای استقلال و تراکتورسازی تبریز افتاد و البته ماجرا حالا بسیار شبیه به اتفاق های تراکتورسازی فصل پیش و نامه های اسدی دبیرکل وقت به سازمان لیگ است. این اتفاق ها اگر درست باشند از بحران جدیدی در فوتبال ایران رونمایی می کنند اما مسئولان دپارتمان بین الملل فدراسیون فوتبال نظر دیگری دارند.


اسدی: همه چیز به باشگاهها اعلام می شود

اسدی، سرپرست دپارتمان بین الملل فدراسیون فوتبال در باره اتفاقی که برای پنجره نقل وانتقالات استقلال خوزستان افتاده به سایت نود می گوید: تا این لحظه هنوز محروم شدن استقلال خوزستان از پنجره نقل و انتقالات رسما اعلام نشده است. همه چیز اول به باشگاهها ابلاغ می شود. آخرین موردی که درباره استقلال خوزستان به فدراسیون فوتبال ابلاغ شده، نامه ای بوده که فیفا با پست به ما ارسال کرد و تازه کپی نامه هم به فدراسیون فوتبال ابلاغ شده است. این باشگاه قرار بود تا ۲۸ جولای یعنی حدود ۱۰ روز پیش، به یکی از طلبکارانش، پول پرداخت کند. البته این باشگاه برای پرداخت پول وقت گرفته است و در این باره خطری باشگاه استقلال خوزستان را تهدید نمی کند. ضمن اینکه هر باشگاه مدیر تی ام اسی دارد و همه موارد اول به مدیر تی ام اس باشگاه به صورت نوتیفیکیشن ارسال می شود. اتفاقی که برای صفحه نقل وانتقالات استقلال خوزستان افتاده هیچ ارتباطی به بخش بین الملل فدراسیون فوتبال ندارد و من تاکید می کنم که درباره محرومیت استقلال خوزستان نامه ای دریافت نکرده ایم.»
 

مومنی: پنجره نقل و انتقالات استقلال خوزستان قفل شده

حامد مومنی مسئول رسیدگی به امور تی ام اس باشگاههای لیگ برتری فوتبال ایران که عضو دپارتمان بین الملل فدراسیون فوتبال هم هست درباره اتفاقی که برای استقلال خوزستان افتاده به سایت نود می گوید:«فکر نمی کنیم محرومیتی در کار باشد. صفحه ورودی پنجره نقل و انتقالات باشگاه استقلال خوزستان قفل شده و ستاره ای در صفحه وجود دارد که ما هم معنی آن را نمی دانیم. این اولین بار است که شاهد چنین وضعیتی هستیم. در موارد گذشته استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز، مدیران بخش تی ام اس هر باشگاه می توانستند وارد پنجره نقل و انتقالات شوند، اما آنجا اجازه نقل و انتقال بازیکن داده نمی شد و این نکته اعلام می شد که تیمها از پنجره تابستانی یا زمستانی یا هر دو محروم هستند و نمی توانند نقل وانتقال داشته باشند. من در این باره با فیفا مکاتبه کرده ام و منتظر پاسخ آنها هستم تا بدانیم دلیل قفل شدن صفحه نقل و انتقالات استقلال خوزستان در فیفا چیست. شاید مشکل فنی از پنجره نقل و انتقالات باشد و یا شاید مدیر تی ام اس، نام کاربری و رمز عبورش را فراموش کرده است. ممکن است به همین دلیل چند بار نام کاربری و رمز عبورش را وارد کرده باشد که در نهایت این کار منجر به قفل شدن صفحه شده است. باز هم تاکید می کنم اگر استقلال خوزستان از نقل و انتقالات محروم بود، مشکلی برای ورود به پنجره نقل و انتقالات پیدا نمی کرد.»

باید منتظر پاسخ فیفا ماند و دید چه اتفاقی برای صفحه نقل و انتقالات استقلال خوزستان افتاده است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 90tv.ir