اعتراض همزمان پرسپوليس و الاهلی به انتخاب داور عرب!
كنفدراسیون فوتبال آسیا در اقدامی عجیب، برای دیدار پرسپولیس مقابل حریف عربستانی خود از یك داور عرب‌زبان استفاده خواهد كرد.

عدم رضايت پرسپوليس و الاهلی از داور اردنی!

انتخاب كوبل‌های داوری برای مناطق مختلف آسیا به عنوان یكی از شاخصه‌های نشان‌دهنده ضعف مفرط مدیریت در AFC همچنان مطرح است. مدیران كمیته اجرایی لیگ قهرمانان آسیا برای آنكه ثابت كنند همچنان با روال سابق در حال حركت هستند، بار دیگر با كج‌سلیقگی خود، داور عرب برای بازی بین یك باشگاه ایرانی و یك باشگاه از كشوری عربی انتخاب كردند.

ادهم مخادمه، داور بین‌المللی اردنی دیدار رفت مرحله یك چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میان پرسپولیس و الاهلی عربستان را قضاوت خواهد كرد. این در حالی است كه معمولاً در چنین شرایطی AFC باید از منطقه‌ای دیگر به غیر از خاورمیانه یا كشورهای عربی، داور انتخاب می‌كرد. این هم یكی دیگر از تصمیمات عجیبی بود كه توسط AFC اتخاذ شد.

موضوع وقتی عجیب‌تر می‌شود كه بدانید مدیران باشگاه الاهلی عربستان نیز از اعلام نام این داور به AFC شكایت كرده‌اند. آنها احتمالاً به خاطر دو قضاوت ادهم مخادمه داور اردنی كه قرار است بازی با پرسپولیس را سوت بزند در این فصل و لیگ قبلی شاكی هستند. آنها فصل قبل در لیگ قهرمانان مقابل العین امارات در مرحله گروهی به میدان رفتند كه با قضاوت مخادمه همراه بود و با حساب یك بر صفر بازنده شدند.

در این فصل نیز بار دیگر در مرحله گروهی و باز هم مقابل العین امارات، این مخادمه بود كه برای‌شان سوت زد و آنها این بار به تساوی 2–2 رسیدند. احتمالاً به خاطر اشتباهات فراوان در مدل قضاوت این داور اردنی، عربستانی‌ها نیز خواهان تغییر داور بازی با پرسپولیس هستند!


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی