کابوس جام جهانی برای پرسپولیس
پرسپولیس درحالی از انجام نقل و انتقال بازیکن محروم شده است که قرارداد بسیاری از بازیکنان این تیم در پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس دغدغه اصلی مدیرعامل

دغدغه پرسپولیس بعد از حکم محرومیتی که برای آن‌ها صادرشده بیشتر از این که جذب نکردن بازیکنان جدید باشد، عدم توانایی در حفظ کردن بازیکنان فعلی است. آن چیز که این دغدغه را بیشتر می‌کند حضور چند بازیکن این تیم در جام جهانی است.

اگر امسال، سال جام‌جهانی نبود پرسپولیس می‌توانست خیالش راحت باشد که در جنگ با تیم‌های داخلی دیگر می‌تواند بازیکنانش را نگه‌دارد و تهدید پیشنهادات خارجی هم آنقدر برای‌شان جدی نخواهد بود. برگزاری جام‌جهانی اما همه چیز را ۱۸۰ درجه عوض می‌کند. بازیکنانی که همراه تیم‌ملی به جام‌جهانی‌ می‌روند در ویترین قرار می‌گیرند وآن وقت دیگر به راحتی نمی‌شود از نگه‌داشتن آنها صحبت کرد.

حالا برانکو بیشتر از هر زمان دیگری از دعوت شدن بازیکنانش به تیم ملی و حضور آنها در ترکیب اصلی می‌ترسد. چون هر بازی و هر درخشش آنها می‌تواند به معنای پیدا کردن یک پیشنهاد خارجی و سخت‌تر شدن کار باشگاه در نگه‌داشتن آنها باشد. از ۹ بازیکنی که قرارداد آنها با پرسپولیس به اتمام می‌رسد وحید امیری، محمد انصاری و مهدی طارمی جز بازیکنان اصلی تیم ملی هستند و کمال کامیابی‌نیا هم یکی در میان به تیم ملی دعوت می‌شود.

طارمی همین فصل هم اگر مبلغ بالای رضایت‌نامه‌اش نبود راهی یونان شده بود. او فقط به این دلیل در پرسپولیس مانده که در سال جام‌جهانی بتواند با پیشنهاد بهتری راهی اروپا شود. این تصور که او به واسطه اتفاقات و دردسرهایی که برای پرسپولیس رقم زده، قید اروپا را بزند تصوری است که درمورد طارمی در ذهن نمی‌گنجد.

محمد انصاری هم پیش از این پیشنهاد هنگفتی از چین داشت که مسئولان پرسپولیس به او اجازه جدایی را ندانند. او هم به امید پیشنهاد اروپایی است تا نرفتنش به چین را جبران کند.

وحید امیری هم یکی از نگرانی‌های برانکوست. بازیکنی که یکی از بهترین‌های پرسپولیس در دو فصل اخیر بوده و در چند پست برای این تیم به میدان رفته است. اگرچه تا امسال حرفی از لژیونر شدن امیری نبوده است اما درخشش در ترکیب تیم ملی می‌تواند هر اتفاقی را ممکن کند. به خصوص که تیم‌های عربی، مشتری پر و پا قرص ستاره‌های نزدیک سی سال ایرانی هستند.

کمال کامیابی‌نیا، امسال هم ماندنش در پرسپولیس حاشیه‌ها و اما و اگرهای زیادی را داشت. کامیابی‌نیا هم بعید نیست که از این مشکل پرسپولیس بخواهد برای رسیدن به رقم قرارداد مد نظرش استفاده کند و آن وقت است که مشکلات مدیران پرسپولیس بیشتر از امسال هم خواهد شد.

در سالی که جام‌جهانی برای همه تیم‌ها و بازیکنان یک رویای شیرین است، روسیه به کابوسی تلخ برای مدیران و مربیان پرسپولیس تبدیل شده است که بازیکنان می‌توانند از آنجا دردسر جدیدی را سوغات بیاورند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 90tv.ir