توافق 6 ماهه وینفرد شفر با استقلال + وینفرد شفر را بیشتر بشناسید
وینفرد شفر گزینه سرمربیگری استقلال هفته گذشته در دو جلسه جداگانه با مدیرعامل این باشگاه به توافق مقدماتی رسید و اواخر هفته جاری نیز برای عقد قرارداد نهایی وارد تهران خواهد شد.

وینفرد شفر سرمربی استقلال را بیشتر بشناسید

پروسه انتخاب سرمربی تیم فوتبال استقلال این روزها کمی طولانی شده و بعد از استعفای علیرضا منصوریان مدیران این باشگاه هنوز نام سرمربی خارجی که به هواداران قول داده بودند را اعلام نکرده اند. البته در این بین نام مربیان مختلفی مطرح شد، از فاتح تریم ترک تبار که همان ابتدا هم مشخص بود به ایران نمی آید تا برند شوستر، والتر زنگا، ریکارد و ....

سید رضا افتخاری که با وعده فاتح تریم فضای به وجود آمده بین طرفداران استقلال را چندان آرام ندید بعد از بازی تیمش با سپیدرود روز چهارشنبه گذشته با پرواز ساعت ۱۴ تهران را به مقصد دوبی ترک کرد تا با مربی مد نظرش مذاکره کند. در این بین قرار بود سفر افتخاری به امارات و مذاکره او با مربی مد نظرش اصلا رسانه ای نشود زیرا باشگاه استقلال تنها روی یک گزینه به جمع بندی رسیده و در واقع مطرح شدن نام های دیگر فقط یک بازی رسانه‌ای است که باشگاه استقلال هم بدش نمی‌آمد تا انتخاب نهایی سرمربی این اسامی مرتب مطرح شود.

مدیرعامل استقلال به محض رسیدن به دبی دو جلسه سه ساعته را با وینفرد شفر آلمانی برگزار کرد و در این جلسات در مورد مباحث مالی با وی به صحبت پرداخت در ادامه افتخاری در خصوص شناخت شفر از فوتبال آسیا با مربی آلمانی به صحبت پرداخت که او مدعی شد در غرب و شرق آسیا کار کرده و با شرایط فوتبال در آسیا کاملا آشنا است که این جلسه به دور دوم و برگزاری یک نشست دیگر انجامید.

در فاصله ایجاد شده بین نشست اول و دوم شفر در مورد بازیکنان تیم استقلال و شرایط آنها سوالاتی را از مدیرعامل این باشگاه پرسیده و حتی در مورد نفراتی مثل امید ابراهیمی، روزبه چشمی،مهدی قائدی و امید نورافکن صحبت هایی را با افتخاری انجام داده است.
شفر در این نشست در خصوص وضعیت میک مک در مورت و قرارداد  با باشگاه استقلال با مدیرعامل این باشگاه به صحبت پرداخت و مدعی شد قبلا با این مربی در تیم های عربی کار کرده است. او همچنین در خصوص دلایل مصدومیت های متعدد بازیکنان از مدیرعامل استقلال سوالاتی را پرسید و افتخاری نیز در این زمینه با شفر به صحبت پرداخت.

گزینه آلمانی هدایت استقلال همچنین در مورد امکانات و زمین تمرین از افتخاری سوالاتی را جویا شد که مدیرعامل استقلال توضیحاتی درخصوص کمپ حجازی و زمین شماره دو ورزشگاه آزادی به او داد.
با این شرایط و توضیحاتی که در نشست مدیرعامل باشگاه استقلال با شفر مطرح شده این گزینه را باید گزینه نهایی هدایت استقلال تلقی کرد زیرا در پایان نشست مقرر شد در صورتی که اعضای کمیته فنی و هیأت مدیره باشگاه با سرمربیگری او موافقت کنند شفر اواخر هفته جاری (احتمالاً پنج شنبه) وارد تهران شود و تمرینات تیم فوتبال استقلال را زیر نظر بگیرد.

در این ارتباط حتی گفته می شود مذاکرات مقدماتی به پیش نویس قرارداد هم منجر شده است که طی آن طرفین بر سر همکاری ۶ ماهه به توافق رسیده اند.


وینفرد شفر را بیشتر بشناسید

شفر ۱۰ ژانویه ۱۹۵۰ در شهر ماین آلمان به دنیا آمده است. او در خط میانی برای تیم های کیکرز اوفن باخ، بورسیا مونشن گلادباخ و کارلسروهه بازی کرده است. در کارنامه او ۴۳۸ بازی ۶۲ گل به ثبت رسیده است. کسب عنوان قهرمانی بوندسلیگا و جام حذفی آلمان در سال ۱۹۷۰بزرگ ترین افتخار او در کشورش محسوب می شود.

شفر از سال ۱۹۸۲ وارد دنیای مربیگری شد. او در مونشن گلادباخ و در حالی که بازی می کرد مربی تیم دوم همین تیم نیز بود. او در مونشن گلادباخ، کارلسروهه، اشتوتگارت و تنیس بورسیا برلین مربیگری کرده و سپس به عنوان مربی تیم ملی کامرون منصوب شد. شفر همچنین در تیم های الاهلی و العین مربیگری کرد و پس از آن به تیم باکو رفت، او در سال ۲۰۱۱ سرمربی تیم ملی تایلند شد و در ادامه به تیم موانگ تن یونایتد تایلند شد .

شفر از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ مربی جامائیکا بوده است. وینفرد شفر ۱۰۸ بار در عرصه ملی مربیگری کرده و صاحب ۴۲ پیروزی شده است. شیفر در ۵۹ بازی رسمی صاحب ۲۲ برد شده است.

مربیگری در سه قاره و کسب عناوین قهرمانی در جام ملتهای آفریقا و نایب قهرمانی جام کنفدراسیونها با کامرون، قهرمانی در جام کشورهای حوزه کارائیب و نایب قهرمانی گلدن کاپ با جامائیکا از جمله افتخارات ملی این مربی المانی محسوب می شود. او در عرصه باشگاهی نیز با الاهلی و العین قهرمان لیگ و سوپرکاپ امارات شده است. این مربی آلمانی از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ سرمربی الاهلی امارات، از ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ سرمربی العین امارات هم بوده است. او مدت کوتاهی در الأهلی امارات مربی فرهاد مجیدی بوده و به همین رو از مجیدی به عنوان یکی از گزینه های دستیاری او یاد می شود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 11news.ir