آمار جالب از تغییر تاکتیک کی روش و تبدیل ایران به تیمی گلزن
برخلاف تصور عموم مردم, کارلوس کی روش تیم ایران را به یک تیم گلزن تبدیل کرده است!

تغییر تاکتیک کی روش: اتوبوس به ماشین گلزنی تبدیل شد

ایران از بعد بازی با آرژانتین تغییر رویه داده و به همه تیم‌ها گل زده، به جز چهار تیم. آمار گلزنی ایران بعد از جام‌جهانی به میانگین دو گل در هر مسابقه رسیده است.

برخلاف تصوری که از تیم کی‌روش ساخته شده، تیم ملی در این ماه‌ها خوب گل می‌زند. مهم‌ترین انتقادی که منتقدان به کی‌روش دارند، بازی تدافعی تیم ملی است. ولی تیم کی‌روش در دوران بعد از جام‌جهانی نشان داد که راه گل زدن به تیم‌ها را خوب بلد است.

ایران بعد از پایان جام‌جهانی ۲۰۱۴ تا به حال ۳۴ بازی برگزار کرد. در این سی‌وچهار مسابقه، سی رقیب نتوانستند مقابل ایران دروازه‌شان را بسته نگه‌دارند.

گوام دو بار مقابل ایران شش‌تایی شد. قرقیزستان هم یک مرتبه به همین سرنوشت دچار شد. بیشترین گل زده تیم ملی با کی‌روش در بازی مقابل گینه‌نو رقم خورد که حریف هشت مرتبه از ایران گل خورد.

گینه‌نو (۸گل)، گوام (۶گل)، گوام (۶گل)، قرقیزستان (۶ گل)

*در این مدت چهار تیم، سه گل از این دریافت کردند و هند هم مقابل تیم کی‌روش چهارتایی شد.

هند (۴گل)، عراق (۳گل)، هند(۳گل)، ترکمنستان (۳گل)، مقدونیه (۳گل)

*حتی شیلی با آن همه ستاره هم نتوانست جلوی ایران را بگیرد و دو بار دروازه‌اش باز شد.

بحرین، شیلی، عمان، قطر، مونته‌نگرو، ازبکستان، سوریه، توگو

*ایران بعد از جام جهانی به ۱۳ تیم یک گل زد.

کره‌جنوبی، عراق، امارات، قطر، سوئد، ازبکستان، ترکمنستان، عمان، ژاپن، ازبکستان، کره‌جنوبی، قطر،چین

*فقط چهار تیم توانستند بعد از جام‌جهانی۲۰۱۴ مقابل تیم کی‌روش کلین‌شیت کنند.

چین، سوریه، عراق، کره‌جنوبی

کی‌روش در یازده دیدار ابتدایی که روی نیمکت ایران نشسته بود، تیم ملی در همه مسابقات گل زده بود. آلبانی به عنوان دوازدهمین رقیب ایران در دوران حضور کی‌روش، نخستین تیمی بود که از ایرانِ کی‌روش گل نخورد. بعد از آن تا زمان جام‌جهانی ۲۰۱۴ کی‌روش فقط تمرین می‌کرد که دفاع‌های ایران راه گل نخوردن را یاد بگیرند. ایران تا شروع جام‌جهانی در ۹ مسابقه گل نزده بود. در جام‌جهانی هم در دو بازی گل نزد.

تا آن زمان، گل نخوردن تنها هنر تیم کی‌روش بود. ولی با پایان جام‌جهانی، کی‌روش گل زدن را هم به فوتبالیست‌های ایرانی یاد داد. تا جایی که بعد از جام‌جهانی تا حالا فقط چهار تیم از ۳۴ مسابقه مقابل ایران کلین‌شیت کردند.

این آمار به قدری خوب بود که حالا در مجموع ۷۵ مسابقه‌ای که کارلوس کی‌روش هدایت ایران را به عهده دارد، تیم ملی در هشتاد درصد مسابقات حداقل یک گل به حریف زده. یعنی برخلاف تصوراتی که از تیم دفاعی کی‌روش وجود دارد، ایران حالا خوب هم گل می‌زند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir