بدهی وحشتناک پرسپولیس عامل محرومیت از لیگ قهرمانان آسیا
پرسپولیس با توجه به بدهی زیاد و وحشتناکی که دارد به احتمال زیاد از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم خواهد شد.

میزان بدهی پرسپولیس چقدر است؟

 کنفدراسیون فوتبال آسیا تا امروز 9 تیم را از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل بدهی حذف کرده است. دیر یا زود نوبت نمایندگان ایرانی می رسد.

در صورتی که تیم ها نتوانند در موعد مقرر مدارک خود مبنی بر بدهکار نبودن را ارائه کنند قطعا از دور رقابت های فصل آینده کنار می روند.

به نظر می رسد پرسپولیس بیش از هر تیم دیگری در معرض خطر حذف قرار دارد.

حجم پرونده‌های خارجی بلاتکلیف، بازیکنان و مربیان گرانقیمتی که جذب شدند و پول آنها پرداخت نشد، پروژه‌های نیمه تمام که غیر از خسران، سودی برای باشگاه نداشت و بدهی‌های متفرقه به هتل، ورزشگاه و ... پرسپولیس را بدون رقیب تبدیل به بدهکارترین باشگاه لیگ برتر و البته فوتبال ایران می‌کند.

در آمار منتشر شده بدهی به بازیکنان و مربیان خارجی 5/3 میلیون دلار (معادل 13.3 میلیارد تومان‌)، بدهی به مربیان و بازیکنان داخلی 30 میلیارد تومان، بدهی به بیمه و دارایی 140 میلیارد تومان و بدهی‌های متفرقه 28 میلیارد تومان اعلام شده بود که مجموع این ارقام، عدد وحشتناک 211 میلیارد و 300 میلیون تومان را پیش رویمان قرار می‌داد.

از این مبلغ گزاف اگر تصور کنیم بدهی 7 میلیاردی به مانوئل ژوزه و دستیارانش پرداخت یا تامین شده باشد رقم فوق به 204 میلیارد و 300 میلیون تومان کاهش می‌یابد اما باید در نظر داشت احکامی مثل پرونده گولچ یا همین پرونده مهدی طارمی که بخشی از جریمه7/ 3 میلیارد تومانی را باید باشگاه بپردازد، باز هم مبلغ بدهی باشگاه به بازیکنان و مربیان را بیشتر خواهد کرد.

اما مهم‌ترین و عمده‌ترین بخش بدهی باشگاه به مساله مالیات و دارایی برمی‌گردد. سه ماه قبل از زبان مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال شنیدیم که مبلغ بدهی باشگاه پرسپولیس به دارایی 107 میلیارد تومان است اما در روزهای ابتدایی مرداد ماه وقتی جلساتی با حضور نماینده اداره دارایی، نمایندگان مجلس و مدیران‌عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برگزار شد بدهی مالیاتی پرسپولیس 145 میلیارد تومان اعلام شد که البته نیمی از این مبلغ جریمه مالیات‌های پرداخت نشده بازیکنان و مربیان است که با سهل‌انگاری باشگاه و مدیرانش حالا تبدیل به رقمی وحشتناک شده است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: jamejamonline.ir