ماجرای عجیب مالیات سنگین استقلال و پرسپولیس
آیا تابحال فکر کرده اید که تیم های استقلال و پرسپولیس که هیچوقت درآمدزایی نداشتند, چگونه میلیاردها تومان بدهی مالیاتی دارند؟

علت بدهی های میلیاردری سرخابی ها به اداره مالیات

شاید عجیب باشد وقتی بفهمید چطور مالیات سرخابی ها به رقم چند ده میلیاردی رسیده است.

باشگاه استقلال و پرسپولیس بدهی سنگین چند ده میلیاردی به اداره مالیات دارند و این بدهی، صدای وزیر ورزش را هم در آورد. این دو باشگاه با مراجعه به وزیر از او خوسته اند نامه ای به اداره مالیات بنویسد و حداقل به آنها فرصت دهد تا بتواند کم کم این بدهی را بپردازند. اما شاید برایتان عجیب باشد وقتی بفهمید چطور مالیات ها سر به فلک گذاشته است.

ماجرا دقیقا از روزی شروع شد که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای انکه بتواند تراز مالی خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا و نهادهای داخلی مثبت نشان دهند، شروع به تنظیم ترازنامه های مثبت کردند! همه ایران می دانستند دو باشگاه درآمدی ندارند و آخر سال ضرر می دهند ولی مسئولان استقلال و پرسپولیس ترازنامه هایی درست می کردند که نشان می داد درآمدزا هستند.

عجیب تر اینکه بودجه دولت را هم به عنوان درآمد خود در ترازنامه می نوشتند. مثلا اگر دولت در یک فصل 5 میلیارد به آنها می داد، در ترازنامه این دو باشگاه، کمک دولتی ثبت نمی شد بلکه در بخش درآمدهای باشگاه می آمد! استقلال و پرسپولیس خبر نداشتند با همین کار، ریشه خود را در اداره مالیات می زنند.

این اداره هم با توجه به همین ترازنامه ها و درآمدها، برای دو باشگاه مالیات می بست و هر ماه هم دیرکردی روی این مالیات ها می بست و در چشم به هم زدنی رقم ها تا چند ده میلیارد افزایش پیدا کرد! بی شک حالا کسانی که عامل این اتفاق بوده اند، باید در این زمینه پاسخگو باشند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی