صحبت های خواندنی خداداد عزیزی در برنامه دورهمی
خداداد عزیزی فوتبالیست سابق کشورمان, مهمان برنامه دورهمی بود و به گفتگو با مهران مدیری پرداخت.

حضور خداداد عزیزی در برنامه دورهمی

شب گذشته مهران مدیری در برنامه تلویزیونی دورهمی با پرداختن به موضوع مدیریت بحران و صحبت درباره مدیریت بحران در روزهای برفی تهران و جاده های کشور، میزبان خداداد عزیزی فوتبالیست سابق تیم ملی بود.

به محض ورود خداداد عزیزی به استودیو، مدیری به حجم‌سنگین رفت و آمد ها اشاره کرد و گفت: خداداد یک هفته است برای رسیدن به برنامه دورهمی در راه است و بالاخره امروز رسید.

عزیزی گفت: بعد از تماس شما، من دو روز پیش از مشهد به سمت تهران با هواپیما حرکت کردم، اما هواپیما در تهران فرود نیامد و رفتیم اصفهان. از اصفهان به سختی تاکسی گرفتم تا به برنامه شما برسم، اما جاده ها برفی بود و ترافیک؛ برگشتیم اصفهان هتل گرفتیم و دوباره رفتیم قم تا با قطارهای سریع‌السیر به تهران برسم. اما باز با آن قطارها هم ۹ ساعت در راه بودم، تا به هر بدبختی شده به برنامه دورهمی رسیدم.

 وی به سالهای پخش سریال «شبهای برره» اشاره کرد و گفت: در سال ۸۴ که سریال شبهای برره پخش می شد، شما یک‌ بخش در آن داشتید که می گفتید «وَپر». ما هم این بخش را در تمرین ها استفاده می کردیم و هر کس که گل می زد روی او می پریدیم. یکبار روی یک بازیکن پریدیم و دنده اش شکست!

خداداد با اشاره به آغاز‌ فعالیت خود در فوتبال بیان کرد: ۱۹ ساله بودم که به دعوت علی پروین به تیم ملی ملحق شدم، اما خودم خواستم تا من را از تیم خط بزنند و همین هم باعث شد تا ۴ سال جایی دعوتم نکردند. با اینکه خودم از تیم ملی انصراف دادم،  اما علی پروین هم دنبال این بود که من از تیم بروم.

وی ادامه داد: به غیر از گل به استرالیا، ما سه گل ماندگار به عربستان داریم که یکی از آنها را من زدم. من در مجموع ۱۱ گل ملی در ۴۷ بازی دارم.

مدیری با بیان اینکه به نسل شما یاغی می گفتند؛ درباره آن از خداداد عزیزی جویا شد.

عزیزی گفت: بستگی دارد که یاغی را چه چیزی معنی کنند. نسل ما زیر حرف زور نمی رفت و الان بازیکن ها همه چیز را با پول حل می کنند. زمانی که من با فتح قرارداد نبسته بودم، از اردوهای فتح فرار کردم و در خوابگاه ورزشکار آزادی پنهان شدم.  چون سرباز بودم بعد از بازی بازداشت شدم و دوباره به فتح ملحق شدم. من بعد از بازی بازداشت شدم. الان مثل آب خوردن با پول مشکلات را حل می کنند و چون نصف پول را می گیرند راضی می شوند و می دانند پول زیادی پیشنهاد داده اند. یعنی قیمت بازیکن آن مبلغ نبوده و حالا با گرفتن نصف آن مبلغ هم مشکلی ندارد.

وی افزود: مشکلات فوتبال ما از بالا دستی ها خراب است. داریم آقایانی که راس فوتبال هستند. ما مدیر باشگاه داشتیم که مسائل پشت پرده و زد و بند دست داشت. شما وقتی برنامه ورزشی را نگاه می کنید، همه به حاشیه ها نگاه می کنند و اس ام اس می دهند و دنبال حواشی بازیکن ها هستند.

عزیزی با بیان اینکه با یکسری از مربی ها رابطه ام خوب نبود، درباره ایویچ مربی خارجی ایران گفت: رابطه ام با ایویچ خوب بود و چون مقرراتی بود و کارش خوب بود، زیرآبش را زدند و رفت!

وی ادامه داد: شما هر برنامه نود را که نگاه کنید، یک مشکل از فوتبال مطرح می شود. من می خواهم خوب حرف بزنم اما وقتی مشکلات فوتبال زیاد است‌، نمی شود درباره آن خوب گفت.

عزیزی درباره شباهت خودش با «جکی چان» گفت: سال ۸۰ من در امارات بازی داشتم. یک روز به یکی از فروشگاه های شهر رفتم‌، اما همه ایرانی ها آنجا بودند و با من عکس انداختند. وقتی داشتم برمیگشتم‌ یک خانم و آقای هندی فکر کرده بودند جکی چان هستم.

فوتبالیست سابق تیم ملی افزود: شاید ۲۲ سالم بود که عاشق شدم و عاشق ماندم. در ۱۹ سالگی مادرم فوت کرد و ۲۰ سالگی سر عقل آمدم و عاشق پدرم شدم. اما عشق به خانواده این است که من بعد از ازدواج عاشق همسرم شدم و ازدواجی سنتی داشتم.

وی درباره بازی و مربیگری کی‌روش اظهار داشت: زمانی که کی‌روش به ایران آمد، به دلیل قرارداد و شرایطش، من موافق نبودم. اما او شکل فوتبال ما را عوض کرد. همیشه ما در فوتبال بازیکن های روی به جلو خیلی خوب بودیم، اما توانایی قدرت دفاعی نداشتیم. کی‌روش این کمک را کرده و دفاع تیم ایران را قوی کرده است.

عزیزی درباره فعالیت ورزشی این روزهایش گفت: الان استراحت می کنم. مربیگری سخت است و ما را هم کنار گذاشتند. در واقع هر  وقت تیم بدبخت و بی پول وجود دارد، به من زنگ می زنند. به همین خاطر تصمیم گرفتم در خانه بمانم و یک سال  استراحت کنم.

خداداد با مقایسه دو نسل مختلف فوتبال ایران گفت: من احساس می کنم نسلی که ما داشتیم، نسل طلایی بود و دوستان همه یک تنه تیم را پیش می بردند.

همچنین وی درباره قلیان کشیدن بازیکن ها در پاسخ سوال مدیری اظهار کرد: بارها راجع به این قضیه بحث کردم و جدیدا کمیته اخلاق جریمه هایی را در نظر گرفته است. فوتبالیست های ما ساعت 3 صبح زغال می چرخانند، تا 5 صبح با هم هستند و خواب صحیحی ندارند. پس نمی‌توانند خوب تمرین کنند.

عزیزی در پایان، جام بازی سال ۱۹۹۷ را به موزه دورهمی اهدا کرد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: yjc.ir