صحبت های سرمربی بارسلونا پس از شکست عجیب مقابل رم
 ارنستو والورده سرمربی تیم بارسلونا پس از شکست تیمش مقابل رم, از علل این باخت گفت.

والورده پس از حذف: برای هواداران متاسفم

 ارنستو والورده، سرمربی بارسلونا پس از حذف تیمش اینطور واکنش نشان داد. بارسا که بازی رفت را با نتیجه 4-1 از حریف برده بود، در المپیکوی رم با ارائه یک نمایش فاجعه آمیز 3-0 شکست خورد و برای سومین سال پیاپی از رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بازماند.

ارنستو والورده پس از بازی گفت:

**    همه چیز برای رم خوب پیش رفت و ما هم نمی‌دانستیم باید چطور به اتفاقات بازی واکنش نشان بدهیم. برای هواداران متاسفیم. نتوانستیم هیچ حرکت ترکیبی در خط حمله انجام بدهیم. رم بسیار خوب و قدرتمندانه ظاهر شد و در نیم ساعت ابتدایی بازی اصلا نتوانستیم حرکتی انجام بدهیم. اعتراضی به بازیکنانم ندارم. فوتبال همین است. به خوبی همیشه نبودیم. مسئولیت همه چیز با من است. مسئول ترکیب، تعویض‌ها، سبک بازی تیم. همه چیز. همیشه مربی اولین نفری است که دیده می‌شود. می دانستیم که جام بردن چقدر دشوار است.

 تحمل و هضم چنین شکستی در این سطح آسان نیست. رم زندگی و بازی را بر ما سخت کرد؛ نتوانستیم بازی خودمان را انجام بدهیم و آنها ما را مجبور به استفاده از توپ‌های بلند کردند. در نیمه اول آنها به گل رسیدند و ما تغییری ایجاد نکردیم. در نیمه دوم رم بسیار باانگیزه و چابک نشان می‌داد. جوری که هر لحظه امکان داشت به گل برسد.

هر چه بازی پیش می‌رفت، طبعا انتظار داشتیم رم بیشتر ریسک کند و فضای بیشتری در اختیار شما بگذارد. رم ما را مجبور به عقب نشینی کرد و نتوانستیم از پرس سنگین آنها عبور کنیم. هرگز در طول بازی احساس آرامش نداشتیم.

وقتی شکست می خورید، تردیدها زیاد می‌شود. اما مربی مسئول همه چیز است. ترکیب، تعویض‌ها، سبک بازی. همه چیز. رم بهتر بازی کرد و باید به آنها بابت بازی خوبشان تبریک گفت. برای هوادارانمان متاسفم که انتظار دیگری داشتند. چنین شکستی مطمئنا همه ما را آزرده خاطر کرده و فردا روز سختی خواهیم داشت. بابت باختمان بسیار متاسفیم اما باختن هم بخشی از فوتبال است. امشب ضربه بدی به هواداران ما وارد شد. تلاش خواهیم کرد تا رو به جلو حرکت کنیم.

از ترکیب و سبک بازی رم غافلگیر نشدم و تیمی که ما به زمین فرستادیم قاعدتا باید می‌توانست از زیر فشار رم خارج شود. برای برد آمده بودیم اما حریف بهتر کار کرد. می‌خواستیم گل بزنیم اما رم ریسک کرد و ما نتوانستیم از زیر فشار آنها خارج شویم.

حالا باید این باخت را فراموش کنیم و به دو تورنمنت دیگری که پیش رو داریم فکر کنیم.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isport.ir