کارلوس کی روش رسما جانشین خود در تیم ملی را اعلام کرد
کارلوس کی روش از علی دایی به عنوان جانشین خود یاد کرد و اعلام کرد که علی دایی بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی است.

کی‌روش به علی دایی: میراثم را به تو می‌سپارم

تیم ملی بیش از هر زمان دیگری مظلوم است. بی‌شک این بهترین ایده تیم ملی یا فدراسیون فوتبال در سال‌های اخیر بود. دایی به عنوان چهره‌ای ملی کنار تیم ملی آمده تا حمایت کند و با حمایت خود، به ایران انگیزه دهد. دایی علاوه بر اینکه در مراسم بدرقه تیم ملی حضور داشت و از سوی کی‌روش به عنوان سفیر ایران معرفی شد، در مراسم دیدار با رئیس‌جمهور هم حضور داشت.

او به اردوی تیم ملی در ترکیه هم رفت و در جمع ملی‌پوشان حاضر شد. حضور او با استقبال شدید بازیکنان و کی‌روش همراه شد. دایی کاری کرد که این روزها خیلی‌ها برای تیم ملی نکرده‌اند. او تمام‌قد پشت ایران ایستاد، در حالی که خیلی‌ها هنوز از تیم ملی انتقاد می‌کنند و گویا دوست ندارند فضا را به نفع ایران کنند. دایی اما ایستاده و حتی به رسانه‌های پرتغالی می‌گوید: «تیم ملی ما می‌تواند شما را ببرد، چراکه نه؟»

دایی بهترین گزینه

سفر دایی به ترکیه، با پوشش زنده رسانه‌ها همراه شد اما این همه اتفاقی نبود که در زمان حضور او در اردوی ایران افتاد. دایی در تمرین ایران حاضر شد و با بازیکنان خوش و بش گرمی داشت. با کی‌روش صحبت کرد. شماره 10 ایران را امضا شده، گرفت و تا پایان تمرین نشست و نظاره‌گر کار تیم ملی بود. دایی همچنین با خبرنگاران هم صحبت کرد و حرف‌هایی در حمایت از تیم ‍‌‌ملی به زبان آورد.

وقتی خبرنگاران از او پرسیدند آیا قرار است در آینده سرمربی ایران شود؟ مکثی کرد و جواب داد باید از کی‌روش حمایت شود. دایی گفت قرار نیست سرمربی ایران باشد. نزدیک به سه هفته قبل، روزنامه خبرورزشی در گزارشی ویژه خبر از انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی بعدی ایران داد. کسی این خبر را جدی نگرفت چراکه همه تصور می‌کردند دور از واقعیت است و هرگز رخ نمی‌دهد. کم‌کم اما اتفاقاتی افتاد که همه به این باور رسیدند خبر صحت دارد.

دایی هر روز به تیم ملی نزدیک‌تر می‌شد. در این بین منابع خبری ما فاش کردند خود کارلوس کی‌روش به تاج و دیگر مسئولان فدراسیون فوتبال گفته بعد از او، علی دایی بهترین گزینه‌ای است که می‌تواند روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند. کی‌روش حتی در یکی از مصاحبه‌های خود گفت حاضر است همین حالا از ایران برود تا علی دایی سرمربی تیم ملی شود. همه دیگر باور کردند خبر واقعیت داشت و همین حالا با توجه به اتفاقاتی که می‌افتد، این باور دوچندان شده است.

حضور علی دایی در ترکیه، تیر آخر بود. وقتی در گوشه‎‌ای از کمپ با دایی گپ کوتاهی زدیم، او از این گفت که اکثر بازیکنان تیم ملی شاگردش بوده‌اند. از همین ترابی و قلی‌زاده بگیرید تا طارمی و انصاری‌فرد و حاج‌صفی و شجاعی و بقیه. کی‌روش ظاهراً تلاش کرد این نزدیکی بین دایی و بازیکنان را بیشتر و بیشتر کند. دایی می‌گفت با همه خوب است و ظاهراً این رابطه خوب، همان عاملی است که او را به تیم ملی نزدیک و نزدیکتر کرده است.

حرف‌های مهم دایی و کی‌روش

آن روز تمرین ایران 15 دقیقه باز بود و پس از آن خبرنگاران به مدیا سنتر کمپ بشیکتاش رفتند تا عکس‌ها و اخبار خود را ارسال کنند. نزدیک به دو ساعت بعد هم علی دایی با یک خودروی نوک مدادی کمپ را ترک کرد. همه تصور می‌کردند او تنها تمرین را دیده و کمپ را ترک کرده ولی حالا چیزهایی دستگیرمان شده که بسیار مهم است. آن روز بعد از تمرین تیم ملی، بازیکنان نزد دایی رفتند تا با او خداحافظی کنند. کریم انصاری‌فرد هم آخرین بازیکن بود.

حالا نوبت به خداحافظی با کارلوس کی‌روش بود. سرمربی تیم ملی اما به دایی گفت: «می‌خواهم امکانات کمپ باشگاه بشیکتاش را به تو نشان دهم. بعد از آن هم یک درخواست دارم.» پس از آن این دو به همراه امیر سلطانی مدیرعامل استقلال خوزستان چرخی در کمپ زدند. کی‌روش تمام امکانات را به دایی نشان داد‌؛ از باشگاه بگیرید تا اتاق بازیکنان را. او رستوران، استخر و... را هم به دایی نشان داد و گفت‌ کاش ایران هم چنین امکاناتی داشت.

بعد از آن سرمربی تیم ملی رو به دایی گفت: «من از تو یک درخواست دارم.» علی دایی هم بدون اینکه مکثی کند پاسخ داد: «هر درخواستی باشد، من نه نمی‌گویم.» کی‌روش به او گفت: «من مجموعه‌ای در ایران ساختم به اسم پک. این میراث من برای فوتبال ایران است. بعد از خودم میراث بزرگم را به تو می‌سپارم. بعد از جام جهانی من دیگر در ایران نیستم. دوست دارم از این میراث مراقبت کنی و اجازه ندهی دست نااهلان بیفتد. این مرکز تمرینی باید در اختیار بازیکنان تیم‌های ملی باشد و از آن تنها استفاده فوتبالی شود، نه استفاده دیگری. من از تو خواهش می‌کنم مراقب پک باشی. من این میراث را به تو می‌سپارم و مطمئنم بهترین کسی هستی که می‌توانی آن را حفظ کنی.» علی دایی هم در پاسخ به کی‌روش گفت: «حتماً همه تلاشم را می‌کنم تا از میراث شما مراقبت کنم.»

فقط پک نه، تیم ملی

این جمله، فقط درباره پک نبود بلکه درباره تیم ملی هم بود. پک زیرمجموعه تیم ملی است و طبیعتاً سرمربی بعدی ایران، مسئول آن خواهد بود. وقتی کی‌روش به دایی گفت میراث او یعنی پک را به دستش می‌سپارد، در واقع با زبان بی‌زبانی به دایی گفت تیم ملی هم به او می‌رسد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی