جنجال در اردوی آرژانتین علیه سرمربی تیم
بازیکنان تیم ملی آرژانتین دیگر به صحبت های خورخه سمپائولی سرمربی این تیم توجهی ندارند!

خورخه سمپائولی رفتنی است

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تا اینجا برای آرژانتین فاجعه بوده؛ این تیم در دیدار نخست برابر ایسلند به تساوی یک – یک رسیده و در دیدار هم با تحمل باخت ۳ بر صفر برابر کرواسی حسابی تحقیر شد.

حالا آرژانتینی‌ها اگر نتوانند در دیدار بعدی‌شان برابر نیجریه به پیروزی برسند، باید با این همه ستاره قید جام جهانی را بزنند و به خانه برگردند. البته در رأس همه این ناکامی‌ها مردی قرار گرفته که همه کاسه و کوزه‌ها سر او شکسته می‌شود: خورخه سمپائولی.

طبق گزارشی که شبکه تلویزیونی آرژانتینی Tys sport نوشته، حالا خود بازیکنان دست به کار شده‌اند تا از دست سمپائولی راحت شوند. از قرار معلوم آن‌ها به دنبال پیدا کردن مشاور فنی هستند تا بتوانند شرایط را در این تیم سروسامان بدهند و فرمولی پیدا کنند که با آن هم مسی همان مسی همیشگی شود و هم اینکه بقیه بازیکنان آرژانتین بتوانند توانایی‌شان را نشان دهند.

کلارین، بزرگترین رسانه آرژانتین هم پرده از اختلاف نظر شدید بازیکنان آرژانتین با سمپائولی برداشته است. البته طبق نظریه این رسانه، این اختلاف‌نظر مربوط به پیش از جام جهانی می‌شود و تازگی ندارد. شرایط برای سرمربی ۵۸ ساله کنونی آرژانتین اصلاً خوب نیست و طبق آنچه رسانه‌های آرژانتینی می‌نویسند بازیکنان تیم ملی این کشور اصلاً این مربی را به حساب نمی‌آورند! گفته می‌شود بسیاری از بازیکنان از جمله مسی، آگوئرو، ماسچرانو و بیلیا حتی با سمپائولی صحبت هم نمی‌کنند.


آرژانتین تیمی غیرقابل کنترل

بعد از تساوی در اولین بازی و شکست فاجعه‌بار در دیدار دوم حالا آرژانتین نیاز مبرم به شکست دادن نیجریه دارد تا شانسی برای رسیدن به مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی داشته باشد. در این میان اگر سمپائولی همین امروز و فردا از کار برکنار شود و یا اینکه باشد ولی یک مشاور فنی همه‌کاره شود، ریشه اش را باید در تصمیمات خود سمپائولی هم جست.

او در دیدار برابر ایسلند تصمیم گرفت ایگواین و دیبالا را با هم روی نیمکت بنشاند. عجیب‌تر آنکه در دیدار دوم، نه تنها این دو بازیکن بلکه دی‌ماریا را هم روی نیمکت نشاند که موجب تعجب همگان شد. البته همان‌طور که عنوان شد، اختلاف‌نظر بازیکنان آرژانتین با سمپائولی مربوط به پیش از جام جهانی است. حتی کلارین نوشته که لغو بازی دوستانه با رژیم اشغالگر پیش از جام جهانی با تصمیم خود بازیکنان صورت گرفته و سرمربی آرژانتین از این قضیه توسط رسانه‌ها خبردار شده است!

اختلاف دیگر بازیکنان با سمپائولی هم مربوط به کمپ این تیم در بارسلونا پیش از جام جهانی می‌شود؛ جایی که او از ستاره‌هایش خواسته تمرینات بدنسازی را دو جلسه کند که این تصمیم هم از سوی بازیکنان رد شده و عنوان کرده‌اند پیش از شروع رقابت‌های مهمی مثل جام جهانی، انجام چنین کاری تصمیم خوبی نیست.


خورخه؛ تو را نمی‌خواهیم!

از طرفی شبکه تلویزیونی آرژانتین هم تأکید کرده رابطه مربی و بازیکنان حسابی شکرآب شده است. گفته می‌شود در نشست هم‌اندیشی بازیکنان، اعضای کادر فنی و مسئولان فدراسیون فوتبال بود که بازیکنان این تیم در حضور کلودیو تاپیا، رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین، از خجالت سمپائولی درآمده‌اند. اوج این اختلاف‌نظر‌ها را هم باید در صحبت‌های سرخیو آگوئرو دانست که در گفت‌وگویش با کلارین، آب پاکی را روی دست سمپائولی ریخت. او گفت: «دیگر نمی‌خواهیم که سمپائولی سرمربی تیم ما باشد. اصلاً هم اهمیتی ندارد که او چه فکری می‌کند».



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی