برزیل برای حریفان خط و نشان کشید
تیم ملی فوتبال برزیل با شکست دادن صربستان به عنوان سرگروه به مرحله بعدی جام جهانی رفت.

برزیل به عنوان تیم اول صعود کرد

تیم‌های ملی فوتبال صربستان و برزیل در آخرین بازی خود از گروه E جام جهانی 2018 روسیه مقابل هم صف‌آرایی کردند. این بازی را که علیرضا فغانی از ایران سوت می‌زد، با برتری 2 بر صفر شاگردان تیته همراه شد.

گل اول این بازی را پائولینیو در دقیقه 36 روی پاس فیلیپه کوتینیو به ثمر رساند و تیاگو سیلوا در دقیقه 68 روی ارسال کرنر نیمار با ضربه سر دروازه صربستان را برای بار دوم باز کرد. مصدومیت مارسلو از دیگر اتفاق مهم این بازی بود که در دقیقه 10 جای خود را به فیلیپه لوئیز داد.

با این نتیجه، برزیل 7 امتیازی شد و به عنوان صدرنشین گروه E راهی مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها شد، جایی که باید با مکزیک دیدار کند.

علیرضا فغانی در این دیدار به آدام لیائیچ (33)، نمانیا ماتیچ (48) و الکساندر میتروویچ (71) از صربستان کارت زرد نشان داد. داور بین‌المللی کشورمان در این دیدار قضاوت نسبتاً بی‌دردسری را تجربه کرد.

در دیگر بازی ایران گروه تیم‌های ملی سوئیس و کاستاریکا به مصاف هم رفتند که بازی در نهایت با تساوی 2-2 خاتمه یافت و سوئیس به عنوان تیم دوم گروه به مرحله یک‌هشتم‌نهایی راه یافت.

در شروع بازی، سوئیس بهتر از رقیبش بود و چند حمله را تدارک دید اما در سد دفاعی کاستاریکا گرفتار شد. در نهایت یکی از موقعیت‌های سوئیس با شوت ژمایلی 31 به گل تبدیل شد. در ادامه تیم اروپایی به اداره بازی پرداخت و کاستاریکا که اندکی جلو کشیده بود، نتوانست از فرصت‌هایش بهره ببرد. در نهایت نیمه اول با برتری یک بر صفر سوئیس پایان یافت تا این تیم در آستانه صعود به مرحله بعد قرار بگیرد.

نیمه دوم با تلاش کاستاریکا برای جبران شروع شد و این تیم در دقیقه 56 توسط واتسون به گل رسید.هر 2 تیم برای تغییر نتیجه تلاش کردند. دمریچ در دقیقه 88 گل برتری سوئیس را به ثمر رساند و در نهایت برایان از کاستاریکا در دقیقه 2+90 ضربه پنالتی‌اش را به گل تبدیل کرد. این ضربه پس از برخورد به تیر به سر زومر سنگربان سوئیس اصابت کردو به گل تبدیل شد.

در نهایت بازی با تساوی 2 - 2 خاتمه یافت تا سوئیس 5 امتیازی به عنوان تیم دوم صعود کند و رقیب سوئد در مرحله بعد شود. کاستاریکا هم با یک امتیاز در قعر گروه باقی ماند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: farsnews.com