صعود انگلیس با درخشش دروازه بان گمنام
انگلستان با شکست دادن کلمبیا به مرحله بعدی جام جهانی صعود کرد.

پیروزی انگلیس مقابل کلمبیا

انگلستان هشتمین تیم صعود کرده به جمع هشت تیم برتر جام جهانی شد. شاگردان ساوت گیت برای صعود به این مرحله طلسم شکست های متوالی در پنالتی های تورنمنت های بزرگ را هم برای کشورشان شکستند.

بازی دو تیم انکلیس و کلمبیا با همه حساسیت هایی که داشت ، در نیمه اول اصلا زیبایی نداشت. نیمه دوم اما شرایط عوض شد. بالاخره انگلیس در دقیقه 57 به گل رسید . خطای پنالتی روی هری کین و پنالتی او قرمزها را به گل رساند.

کلمبیایی ها روی پنالتی به شدت اعتراض داشتند و می گفتند ابتدا کین روی سانچز خطا کرده است اما داور و کمک ویدئویی اش چنین نظری نداشتند.

در ادامه اما یری مینا در دقیقه سوم وقت های اضافه بازی توانست روی یک ضربه کرنر و ضربه سر بازی را به وقت اضافه ببرد.

بازی در ادامه به ضربات پنالتی کشید. جایی که کابوس انگلیسی ها محسوب می شد. آنها در 7 بازی بزرگ سال های اخیرشان که به پنالتی کشیده بود ، 6 تایش را باخته بودند و کابوس شان پنالتی بود.

حتی خود ساوت گیت هم سابقه باخت در جام جهانی 1998 در همین مرحله را در پنالتی ها داشت. این بار اما شرایط فرق داشت.

ساوت گیت که قبل از بازی گفته بود از گذشته سیاه بر حذر باشید.

در این بازی ، جوردن پیکفور جوان ، گلر جوانی که تا یک سال قبل در تیمی محلی بازی می کرد ، حالا تبدیل به ستاره ناجی تیمش  شده است .

او در این بازی یک پنالتی کلیدی گرفت و یک بار هم خوش شانس بود که توپ بازیکن کلمبیایی به تیر دروازه برخورد تا انگلیسی ها با آخرین پنالتی دایر ، برنده بازی شود و بروند در جمع 8 تیم برتر و با سوئد مصاف دهند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir