شایعه استعفای عادل فردوسی پور
پس از پایان جام جهانی شایعه ای نامشخص در برخی رسانه ها مبنی بر خداحافظی عادل فردوسی پور از کار در تلویزیون منتشر شد که البته مطابق انتظار خیلی زود تکذیب شد.

نامه استعفای فردوسی پور؛ عجیب و تأمل برانگیز!

در طول زمان برگزاری رقابت های جام جهانی روسیه، برنامه ای تحت عنوان 2018 با اجرا و تهیه کنندگی عادل فردوسی پور روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

این برنامه که مانند ساخته های قبلی فردوسی پور به شکل گفتگو محور با حضور مهمانان و کارشناسان مختلف اجرا می شد و آیتم های متنوعی در زمینه های مختلف را در بر داشت، بیش از 30 شب از تلویزیون به صورت زنده پخش شد.

پس از به پایان رسیدن آخرین شب رقابت های جام جهانی و پخش آخرین قسمت برنامه 2018، ناگهان خبری در برخی رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه عادل فردوسی پور، مجری و تهیه کننده این برنامه با کار در رسانه ملی خداحافظی کرده و دیگر به تلویزیون نمی آید.


اما این خبر از سوی عادل فردوسی پور رد شده و او اعلام کرده که چنین قصدی ندارد. بدین ترتیب او در فصل جدید با برنامه 90 به کار خودش در صداوسیما ادامه خواهد داد.


فردوسی پور در طول جام جهانی البته روزهای چندان آرامی را سپری نکرد. مهم ترین جنجالی که او با برنامه 2018 پشت سر گذاشت، مربوط به شب بازی ایران و اسپانیا بود. در آن شب قرار بود مهمان ویژه برنامه کارلس پویول، مدافع سابق تیم ملی اسپانیا و باشگاه بارسلونا باشد که یک سورپرایز بزرگ به حساب می آمد. اما با مخالفت مسئولان و تصمیماتی که در نهایت هم فاش نشد، حضور پویول به یکباره منتفی شد. این اتفاق باعث شد عادل فردوسی پور هم متعاقبا تصمیمی ناگهانی بگیرد و از حضور در استودیو منصرف شود. در حالی که برنامه از حوالی ساعت 16 روی آنتن رفته بود، فردوسی پور در تایمی نزدیک به زمان آغاز بازی ایران (ساعت 22:30) به جمع حاضران در استودیو اضافه شد و از همان لحظات ابتدایی حضورش هم کاملا نارضایتی او مشخص بود.

پس از این اتفاقات، دیگر شاهد حضور مهمانان خارجی در برنامه شبکه سه نبودیم (به جز بازیکنان و مربیان خارجی شاغل در لیگ ایران) و تنها اتفاقات جالب مرتبط با خارجی ها، به ارتباط های زنده با اهالی رسانه، گزارشگران، خبرنگاران و احیانا فوتبالیست های خارجی محدود می شد.


مسئله دیگری که این برنامه در طول برگزاری جام جهانی با آن دست و پنجه نرم کرد، حواشی مربوط به تیم ملی ایران بود. اولین بار مصاحبه آتشین و جنجالی کارلوس کی روش علیه برانکو و توضیحات او در خصوص ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال به صورت زنده از برنامه 2018 پخش شد و این در حالی بود که گزارشگر این برنامه قبل از شروع حرف های کی روش گفت که قرار است صحبت های آتشینی از سرمربی تیم ملی شنیده شود. در مجموع در کشمکشی که بین کی روش و برانکو شکل گرفت، فردوسی پور و همکارانش تا حدودی از سوی برخی منتقدان به جانب داری متهم شدند.

همچنین در ادامه و پس از پایان کار تیم ملی در جام جهانی، انتقادی از این برنامه مطرح شد در این باب که چرا از تک پیروزی ایران در جام به عنوان آبروداری برای آسیایی ها نام برده شد اما موفقیت تیمی مثل کره در برابر مدافع عنوان قهرمانی و حتی صعود و بازی فوق العاده ژاپنی ها در یک هشتم نهایی بازتاب چندانی در این برنامه نداشت.

اما نکته مهم این است که فردوسی پور با تجربه حدود 2 دهه کار در تلویزیون، اعم از گزارش، اجرا و تهیه، انقدر در برابر انتقادها و مخالفت ها آبدیده شده که چنین صحبت هایی در یک برنامه یک ماهه، نمی تواند اثری بر ادامه کار او داشته باشد. توجه به سابقه کار فردوسی پور، انتشار شایعاتی در خصوص خداحافظی یا کنار کشیدن او از کار در تلویزیون را عجیب تر می کند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: varzesh3.com