جنجال شوخی دستی 2 بازیکن استقلال با محرومیت همراه شد
کمیته اخلاق یکی دیگر از احکام تندش را صادر کرد و این بار دو جوان استقلال یک ماه محروم شدند

محرومیت دو بازیکن جوان استقلال

باز کمیته اخلاق و باز یک حکم دیگر در امور رفتاری و تنبیهاتی که بیشتر به اشاعه بدی ها ، کمک می کند. ویدئویی که از شادی پس از گل تیم استقلال به ذوب آهن منتشر شده بود ، در هفته اخیر دست به دست شده و حاصلش شده است محرومیت بازیکنان استقلال. سجاد آقایی به اتهام شوخی دستی با الهیار صیادمنش در شادی پس از گل این تیم به ذوب آهن ، همراه با مهاجم جوان تیم ، هر یک به مدت یک ماه از میادین فوتبال منع شده اند.

اقلا یعنی 4 بازی حق بازی کردن در لیگ را ندارند. این حکم البته با این توجیه صادر شده که تلنگری باشد بر شوخی های خارج از عرف دو جوان کم سن و سال. قطعا دوستان حاضر در کمیته اخلاق که همگی از قضات برجسته هستند اعتقاد دارند برخوردهای سلبی می تواند گامی بزرگ در تادیب این جوانان باشد برای پرهیز از بزه.
ولی واقعا پرسش این است دو جوانی که هیچ تخلف قبلی نداشتند و تازه در ابتدای مسیر هستند را به این شدت تنبیه می کنید ، دقیقا به چه دلیلی؟ به این دلیل که گربه را برای شان دم حجله کشته باشید؟

ایرادی ندارد. این تصمیم شماست اما چرا چنین تصمیمی را بدون حتی شنیدن توضیحات شان صادر کرده اید؟ باشگاه استقلال ادعا دارد این رفتار نه یک نوع شوخی دستی زشت که یک اتفاق هیجانی بوده است. می گویند سجاد آقایی با گریه توضیح داده استوک الهیار روی پایش آمده بوده و از درد ضربه ای به او زده.
دلیلی که می تواند درست باشد و شاید هم نه که آن بخش شاید هم نه از تصاویر بیشتر به نظر می رسد.

ولی از این دست شوخی های دستی خارج از عرف را کم در همین فوتبال مان ندیدیم. این ماجرا اما از جنس محمد نصرتی و شیث نیست که دو بازیکن ملی پوش باشند با آن سطح از شهرت و البته سابقه طولانی در رفتارهایی ضد هنجار که بگویید می خواستید برخوردی درخور برای شان داشته باشید. نه این یک شوخی احتمالا بچگانه بوده که از دل یک ویدئوی آماتور از راه دور دست به دست چرخیده.

نفس عمل بد است و حتما باید برایش مجازاتی در نظر می گرفتید اما کاش این برخوردها را به باشگاه ها بسپارید و احکامی از این دست را خود تیم ها صادر کنند. مثلا اگر قرار به نیمکت نشینی شان است ، خود شفر روی نیمکت یا روی سکو تبعیدشان کند.

این میل به دیدن دلیل محرومیت دو بازیکن قطعا باعث می شود رد ساعات آینده اقلا چند صدهزار باری بیشتر آن ویدئو دست به دست بچرخد و این آیا خودش بیشتر اشاعه فحشا نیست؟

شما که همین هفته قبل با حکم محرومیت تان ، هزاران اتهام را علیه حسین کعبی و محسن مسلمان سر زبان ها انداختید و در نهایت مشخص شد این دو 4 و 15 میلیون تومان بدهی داشته اند ، آیا فکر نمی کنید زمان آن شده در سیاست های تان تغییری بدهید؟

کاش اقلا یک فساد مالی را به سرانجام می رساندید و برایش حکم صادر می کردید.

برای مثال کاش توضیح می دادید سرانجام پرونده جنجالی رئیس هیات فوتبال قم به کجا رسید. اصلا او را خواستید؟ آیا اصلا پرونده ای در این باره در کمیته محترم تان تشکیل شده است؟

درباره پرونده چمن های ورزشگاه ها چطور؟ درباره پشت پرده قراردادهای بی سرانجام تبلیغاتی سازمان لیگ چه؟ کافیست یا باز هم مثال بزنیم دوستان محترم قاضی؟



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir