پشت پرده حذف محمد انصاری از تیم ملی؛ چرا انصاری از چشم کی روش افتاد؟
درحالی که کارلوس کی روش علاقه زیادی به محمد انصاری داشت اما به یکباره او را از تیم ملی برای همیشه اخراج کرد

پشت پرده عدم دعوت محمد انصاری به تیم ملی

کی‌روش در گفتگو با عادل فردوسی‌پور از علاقه خود به مدافعان چپ‌پایی سخن راند که توانایی بازی در دو پست دفاع وسط و دفاع چپ را دارند.

یکی ازاین مدافعان یا شاید شاخص‌ترین محمد انصاری باشد. مدافعی خوش تکنیک که در دو پست دفاع وسط و دفاع چپ برای پرسپولیس بازی کرده است.
شاید ندانید، اما کارلوس کی‌روش تا قبل از بازی با سوریه (شهریور سال گذشته) اعتقاد خاصی به سبک بازی و اخلاق محمد انصاری داشت.

کی‌روش درگفت‌وگوی خصوصی با دستیارانش همواره از استیل بازی محمد انصاری تعریف می‌کرد و او را پسری بی‌حاشیه می‌خواند که اگر چند بازی تدارکاتی همراه تیم ملی انجام می‌داد، می‌تواند حتی در جام جهانی روسیه در ترکیب تیم ایران بازی کند.

اما در دیدار با سوریه چه اتفاقی افتاد که به یک‌باره محمد انصاری ازچشم کارلوس کی‌روش افتاد؟

همه چیز به روز سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ برمی‌گردد. آخرین بازی ایران در دور دوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی روسیه که از قضا محمد انصاری به عنوان زوج مرتضی پورعلی‌گنجی در ترکیب اصلی تیم ملی کشورمان قرار گرفت.

دیدار پرهیجانی که ابتدا سوری‌ها در ورزشگاه آزادی تهران از ما پیش افتادند و سپس بازیکنان کشورمان توانستند دو گل توسط سردار آزمون به ثمر برسانند تا این مسابقه در نهایت با تساوی ۲-۲ به پایان برسد.

آن روز کارلوس کی‌روش به محمد انصاری مأموریت داده بود که چهارچشمی مراقب عمرالسوما مهاجم خطرناک سوری باشد، اما مدافع خوش‌اخلاق پرسپولیس در این راه ناکام نشان داد. استرس محمد انصاری دردیدار با سوریه به قدری مشهود بود و این مدافع آن‌قدر مرتکب اشتباه شد که بالاخره صبرکارلوس کی‌روش لبریز شد.

سرمربی تیم ملی کشورمان در دقیقه ۵۷ بازی با سوریه، محمد انصاری را از زمین بیرون کشید و عزت‌ا... پورقاز را جانشین او کرد تا دفاع تیمش بیش از این از ناحیه این بازیکن ضربه نخورد.

از آن پس دیگر کی‌روش به محمد انصاری به چشم یک مدافع چپ پای ایده‌آل برای بازی در پست‌های دفاع میانی و دفاع چپ نگاه نکرد. او که می‌خواست از محمد انصاری چپ‌پا یک زوج خوب برای مرتضی پورعلی‌گنجی در جام جهانی روسیه بسازد، ولی بعد از بازی با سوریه حساب جدیدی روی روزبه چشمی و سیدمجید حسینی باز کرد که هر دو راست‌پا هستند. حالا به نظر می‌رسد دوباره کی‌روش به یاد تعلق خاطر قدیمی خود افتاده و می‌خواهد از آرمین سهرابیان یک مدافع ایده‌آل برای آینده تیم ملی ایران بسازد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی