پیشنهاد عجیب: برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا در نیویورک
پیشنهاد شده است که در آینده نزدیک دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا در شهر نیویورک آمریکا برگزار شود

فینال لیگ قهرمانان در نیویورک؟ در حال بررسی

از قرار معلوم اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا در حال رایزنی برای برگزاری فینال لیگ قهرمانان در نیویورک است. این را خاویر رورس مدیر شبکه اسپانیایی «مدیاپرو» به رادیوی کاتالونیایی «ال ماتی» گفته است. مدیاپرو صاحب حقوق پخش تلویزیونی لیگ قهرمانان در اسپانیا است و مدیرش قاعدتا باید از چنین برنامه‌ای باخبر باشد. او به «ال ماتی» گفته یوفا در حال بررسی قابلیت اجرایی این ایده است.

از آنجایی که فینال سال ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان در استادیوم جدید «واندا متروپولیتانو» مادرید و دیدار نهایی سال ۲۰۲۰ در استادیوم آتاتورک استانبول برگزار می‌شود، زودترین زمان برای برگزاری فینال لیگ قهرمانان در نیویورک سال ۲۰۲۱ است. محل برگزاری دیدار نهایی سال ۲۰۲۱ در ژوئن سال آینده اعلام می‌شود.

در صورت برگزاری فینال لیگ قهرمانان در اروپا، این دومین رقابت اروپایی بعد از طرح بحث‌برانگیز لالیگای اسپانیاست که بازار آمریکا را با چنین برنامه بازاریابی هجومی‌ای هدف می‌گیرد. لالیگا هم به تازگی اعلام کرده که قصد دارد در آینده برخی از بازی‌های خود را در آمریکا برگزار کند.

بازار بزرگ و جذاب آمریکا بیشتر و بیشتر به فوتبال علاقمند می‌شود و باشگاه‌های اروپایی بعد از شرق دور و جنوب شرق آسیا حالا چند سالی است که این بازار را هدف گرفته‌اند. از گشایش دفتر گرفته تا برگزاری تورهای تابستانی و حالا حتی برگزاری مسابقات رسمی در خاک آمریکا، از جمله برنامه‌های بازاریابی خارجی باشگاه‌های فوتبال اروپا است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isport.ir