سوال فیفا از فدراسیون فوتبال ایران: ورود زنان به ورزشگاه چه شد؟
مسئولان فیفا درباره ورود زنان به ورزشگاه های ایران از فدراسیون فوتبال سوال کرده اند

فیفا به فدراسیون ایران: ورود زنان چه شد؟

فدراسیون فوتبال ایران در تلاش است تا راهی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها پیدا کند. گفته می‌شود این تلاش‌ها نتیجه پیگیری مداوم مدیران فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) است.

آنها پیش از این از مسئولان فدراسیون ایران خواسته بودند که در پروسه‌ای آرام و بدون تنش، امکان ورود زنان به ورزشگاه‌ها را فراهم کند. با شروع فصل جدید لیگ‌برتر ایران، فیفا به‌دنبال نشانه‌هایی بود که ثابت کند تحول تازه‌ای در ماجرای ورود زنان ایجاد شده است.

6 هفته از لیگ گذشته اما با وجود برخی پیگیری‌ها، فدراسیون هنوز نتوانسته در عمل قدمی بردارد. مدیران وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با رسانه‌ها از میل وافرشان برای تغییر شرایط فعلی حرف زده‌اند اما حتی نامه وزیر و تأکید ضمنی رئیس‌جمهور در جواب این نامه هم، تغییر محسوسی ایجاد نکرده است.

برخی منابع می‌گویند تنها راه نجات فدراسیون از بن‌بست فعلی، امکان ورود خانم‌ها در بازی‌های دوستانه تیم ملی است؛ تقریبا شبیه به همان اتفاقی که در والیبال افتاد.

اگر این راهکار به تأیید برسد، احتمالا در نخستین بازی بعدی تیم ملی (شاید مقابل بولیوی) تعداد محدودی از خانواده بازیکنان و کارمندان فدراسیون اجازه ورود پیدا کنند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isport.ir