چرا رئال مادرید سرمربی تیم ملی بلژیک را می خواهد؟ + دلایل
گفته می شود باشگاه رئال مادرید قصد دارد روبرتو مارتینز سرمربی تیم ملی بلژیک را به خدمت بگیرد

روبرتو مارتینز به رئال مادرید می رود؟

اخبار حکایت از آن دارد که روبرتو مارتینز سرمربی فعلی تیم ملی بلژیک، یکی از گزینه های اصلی هدایت رئال مادرید است و پرز قصد دارد این سرمربی اسپانیا را جانشین دائمی لوپتگی کند. هر چند سران فوتبال بلژیک مدعی شده اند هنوز هیچ تماسی از سوی رئال مادرید دریافت نکرده اند ولی در هر صورت با توجه به لیست مربیان فعلی در دسترس، مارتینز هم جزو گزینه های اصلی رئال مادرید است. اما چرا مادریدی ها در پی استخدام او هستند؟ در این گزارش نگاهی داریم به دلایل اصلی جذابیت سرمربی سابق ویگان و اورتون برای رئال مادرید:

موفقیت در جام جهانی

بلژیک در طی سالیان اخیر با وجود ستارگان فراوان و نسل طلایی اش، با حضور ویلموتس توفیقی در تورنمنت های بزرگ نداشت تا این که سرانجام او کنار رفت و مارتینز جایگزین وی شد. بلژیک با حضور مارتینز در مرحله مقدماتی جام جهانی از ۳۰ امتیاز ممکن در دور گروهی، ۲۸ امتیاز گرفت و صدرنشین گروه خود شد. سپس راهی روسیه شد و با نمایش هایی خوب و فراتر از حد انتظار، توانست راهی چهار تیم برتر جام شود و با کسب رتبه سومی، بهترین عنوان خود را در تاریخ جام های جهانی رقم بزند.

آن ها در مسیر صعود به جمع چهار تیم، در گروه خود سه برد پیاپی کسب کردند و نه امتیازی شدند، در یک هشتم نهایی در مقابل ژاپن بازی ۲-۰ باخته را پیروز شدند و در مرحله بعد برزیل مدعی جام را از پیش رو برداشتند تا به نیمه نهایی برسند. برخلاف ویلموتس، مارتینز به خوبی توانسته از عناصر هجومی بلژیک بهترین بهره و خروجی را بگیرد. آن ها در دور مقدماتی همراه آلمان با ۴۳ گل زده بهترین خط حمله را داشتند و در جام جهانی هم ۱۶ گل زدند که بیش از هر تیم دیگری بود.


سبک هجومی بازی

سبک بازی هجومی و هیجان انگیز بلژیک، او را گزینه ای جذاب برای رئال مادرید جلوه می دهد. باشگاهی که نه تنها بردن در آن اهمیت دارد، بلکه سبک بازی تماشاگر پسند و هجومی نیز در دستور کار قرار دارد. بازی های بلژیک در جام جهانی چشم نواز بود و حتی نمایش این تیم مقابل برزیل در نیمه نخست یک چهارم نهایی، که مبتنی بر ضدحملات بود، جذابیت زیادی داشت.

البته این طور نبوده که مارتینز فقط در بلژیک و با این ستارگان چنین تفکراتی را داشته باشد. او در سوانزی هم چنین ذهنیتی داشت و به این تیم کمک کرد تا از لیگ یک به چمپیونشیپ صعود کند. سپس با ویگان به قهرمانی شگفت انگیز سال ۲۰۱۳ در جام حذفی رسید و در نهایت به اورتون رفت و در این تیم موفق شد با کسب رتبه پنجمی، رکورد امتیازات و گل زده را در تافی ها در یک فصل از لیگ برتر بشکند. الدرویرلد در مورد تفکرات سرمربی بلژیک می گوید: «او از همان روز اول من را تحت تاثیر خود قرار داد، مارتینز گفت که فوتبالی هجومی را از تیم طلب می کند و خواسته اش چیست. او می گفت که نباید از هیچ تیمی بترسیم و باید با فلسفه بازی خودمان به زمین برویم.»


مدیریت ستاره ها

حضور ستاره های متعدد در رختکن برنابئو و مدیریت این ستاره ها، یکی از چالش های بزرگ هر مربی ای است که روی نیمکت این تیم کهکشانی می نشیند. آیا می تواند از پس ستاره های بزرگ برآید؟ آیا مربی می تواند بهترین خروجی را از ستاره ها بگیرد؟ آیا مربی توانایی کنترل رختکن را دارد؟

مارتینز در جام جهانی به خوبی نشان داد که از توان این کار بر می آید، ادن هازارد، کوین دی بروین و لوکاکو هر سه در جام جهانی عملکرد خیلی خوبی داشتند. البته از همان ابتدا هم اوضاع به همین خوبی نبود. نوامبر سال قبل، بعد از تساوی مقابل مکزیک، دی بروین در انتقاد از سبک بازی تیمش، عنوان کرد؛ با این شرایط و فقدان یک تاکتیک خوب، تیم به مشکل بر می خورد.

اما مارتینز که می توانست به این صحبت ها واکنش نشان دهد، چنین کاری نکرد، موضوع را به رسانه ها نکشید و تلاش کرد تا مسئله را درون تیم حل کند تا هم تاکتیک تیمش را بهبود ببخشد و هم بهترین خروجی را از دی بروین بگیرد. حتی از منظر دیگری نیز حضور مارتینز می تواند به نفع رئال مادریدی باشد که به دنبال جذب هازارد است، هازارد کاپیتان فعلی تیم ملی بلژیک است و رابطه خوبی هم با مارتینز دارد و حضور او در اسپانیا می تواند کاتالیزوری برای این انتقال باشد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 90tv.ir