مصاحبه جالب افشین قطبی درباره جو ترسناک ورزشگاه آزادی برای کاشیما
افشین قطبی مصاحبه جالبی با سایت afc درباره شرایط بازی پرسپولیس و کاشیما در ورزشگاه آزادی انجام داده است

روایت ترسناک امپراتور از ورزشگاه آزادی؛اینجا کولوسئوم آسیاست!

وبسایت AFC در گفتگو با افشین قطبی سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی کشورمان در آستانه‌ دیدار پرسپولیس و کاشیما انتلرز در استادیوم آزادی از او درباره‌ی شرایط و فضای این استادیوم پرسید.

سایت AFC در گزارش خود یادآور می‌شود که قطبی علاوه بر هدایت پرسپولیس سه مدت سه سال و نیم در ژاپن هم مشغول مربی‌گری بوده و سکان هدایت باشگاه شیمیزو را به عهده داشته است. به همین خاطر ای‌اف‌سی معتقد است هیچکس مثل قطبی نمی‌تواند درباره‌ی فینال لیگ قهرمانان آسیای امثال بین تیمهای پرسپولیس و کاشیما انتلرز داوری کند و از جو استادیومهای دو تیم به خصوص از جو استادیوم آزادی بگوید.

به گفته‌ی ای‌اف‌سی قطبی 54ساله کارنامه‌ی بلند و ممتازی در گوشه و کنار آسیا و دیگر قاره‌ها دارد اما او همچنان به یاد ماندنی‌ترین خاطره‌ی خود از این تجربیات طولانی را لحظه‌ای می‌داند که در سال 2008 به همراه پرسپولیس موفق شده جام قهرمانی لیگ برتر ایران را در ورزشگاه آزادی بالای سر ببرد.

قطبی به AFC می‌گوید:" در بازی با سپاهان ما در دقیقه‌ی 96 پیروز شدیم، آنهم در حالیکه 110هزار نفر در استادیوم حضور داشتند. فضای استادیوم آزادی واقعاً ترسناک و سرگیجه‌آور است. در هیچ زبانی هیچ کلمه‌ای وجود ندارد که با آن بتواند حس و حال پیروزی در آن استادیوم پر از تماشاچی را توصیف کرد".
قطبی در ادامه گفت:" برای یک فوتبالیست یا مربی آسیایی، بازی کردن در آن استادیوم تجربه‌ی بی‌نظیری است. آزادی در واقع کولوسئومِ استادیومهای آسیا است".

ای‌اف‌سی در ادامه‌ی مطلب خود یادآور می‌شود که کاشیما با توجه به پیروزی 2-0 در بازی رفت فینال در خانه‌ی خود، از بخت بیشتری برای قهرمانی برخوردار است ولی قطبی می‌گوید هواداران بسیار پرشور پرسپولیس در تهران عرصه را بر شاگردان گو اویوا به شدت تنگ خواهند کرد.

 قطبی در این باره گفت:" می‌دانید، از یک شب قبل از شروع بازی آدمهای زیادی بیرون استادیوم جمع می‌شوند و استادیوم از صبح برگزاری بازی کاملاً پر می‌شود. سر و صدای داخل استادیوم واقعاً کرکننده است و به نظر من بازیکنان کاشیما با این مساله به مشکل برخواهند خورد".

ولی قطبی در عین حال می‌گوید این فضای پرشور و پرتنش بر تیم میزبان هم اثر خواهد گذاشت. او در این باره به ای اف سی گفت:" این فضا برای کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس هم یک چالش خواهد بود. چون آنها به شدت تحت فشار هستند و از استرس فوق‌العاده شدیدی رنج می‌برند. آنها در خانه‌ی خود برای بدست آوردن نتیجه‌ای که هواداران‌شان را راضی می‌کند تحت  فشار هستند".

قطبی در بررسی فوتبالی دو تیم می‌گوید سبک بازی کاشیما و پرسپولیس تفاوت بسیار زیادی دارد. او در این باره گفت:" مسابقه‌ی این دو تیم در واقع برخورد دو فرهنگ است. تیم‌های ژاپنی به شدت سازمان‌یافته و محافظه‌کار بازی می‌کنند چون جامعه‌ی ژاپن یک جامعه‌ی همبسته و عادت کرده به کار جمعی است. ولی فوتبال ایران بسیار خلاق است و کارهای خلاقه و بداهه در این فوتبال بسیار به چشم می‌خورد. فوتبال ایران بازیکنانی دارد که در خیابانها شکل گرفته‌اند و بنابراین می‌توانند با خلاقیت فردی حتی فرصت‌سازی کنند و این می‌تواند به نفع پرسپولیس باشد".

قطبی در نهایت می‌گوید برنده‌ی بازی تهران تیمی خواهد بود که موفق شد در جهنم آزادی بیشتر از رقیب بر اعصاب خود مسلط باشد و تمرکزش را حفظ کند. قطبی در این باره گفت:" به نظر من در هر فینالی، برنده تیمی است که بتواند فرصت‌هایش را به گل تبدیل کند و کمترین اشتباهات را داشته باشد. بله، تیمی که بتواند این دو مورد را رعایت کند  قهرمان فینال تهران خواهد بود".



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: varzesh3.com