5 دلیل افت و شکست های رئال مادرید
تیم فوتبال رئال مادرید در دیدار روز شنبه مقابل ایبار شکست خورد؛ این شکست اما اتفاقی نبود و دلایل بسیاری داشت که در این مطلب به برخی از آن‌ها اشاره شده است

علت باخت های رئال مادرید چیست؟

تیم فوتبال رئال مادرید روز شنبه در دیدار لیگ اسپانیا مقابل ایبار و در خانه این تیم، با ۳ گل شکست خورد. جالب اینجاست که ایبار حتی شایستگی بردی پرگل‌تر از این مقابل بدترین رئال مادرید فصل را هم داشت.

بهترین بازیکن تیم مهمان «تایبوت کورتوا» بود. شاید این شکست برای هوادارانی که حدود ۳۰۰ نفر بودند و سفر کرده بودند تا خودشان را به ورزشگاه خانگی ایبار برسانند حتی سنگین‌تر هم بود، برای کسانی که نمی‌دانستند تیمشان بعد از اخراج «لوپتگی» و انعقاد قرارداد با «سولاری» دیگر باید چه کسی را اخراج کند.

روزنامه اسپانیایی مارکا اما تحلیلی از بازی رئال دارد و معتقد است این تیم در زمینه‌هایی مشکلاتی داشته که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

نبودن انگیزه

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات رئال مادرید در زمان‌هایی که این تیم شکست می‌خورد مشکل انگیزه است. اما این موضوعی بود که فقط خبرنگاران به آن اشاره نکردند و حتی در رختکن هم مشکل انگیزه بیان شده بود. «سرخیو راموس» که بعد از بازی با خبرنگاران صحبت کرد هم اعتراف کرد که تیم شرایط خوبی نداشته و تیم را سرزنش کرد. او گفت از نظر انگیزه مانند قبل نبودند و عملکرد تیمشان بد بوده است.

خبری از فوتبال نبود

راموس از عملکرد تیم و هم‌تیمی‌ها انتقاد کرد، اما فوتبالی در کار نبود. سولاری دنی سبایوس را به جای کاسمیرو مصدوم استفاده کرد و این تصمیم اشتباه بود. یک اشتباه از این هافبک در گوشه زمین مادرید به یکی از گل‌های تیم ایبار منجر شد. خود سولاری هم گفت باید در این زمینه پیشرفت گکنیم.

اما این تنها مشکل نبود، رئال با برنامه‌ای واضح به ایپوروا رفت، اما برنامه‌اش کار نکرد. سولاری از فشار بیشتر در زمین‌های کوچک خبر داشت و سعی کرد با استفاده از تونی کرویس و لوکا مودریچ از بازی مستقیم استفاده کند. راموس و واران هم معمولا سعی می‌کردند با توپ‌های مستقیم و بلند بنزما و بیل را پیدا کنند اما این استراتژی هم جواب نداد.

نبودن اتحاد

آلوارو اودریوسولا به جای دنی کارواخالی بازی را آغاز کرد که به تازگی از مصدومیت بازگشته اما روزی پردردسر داشت. مارک کوکورلا از ایبار بارها او را آزار داد. بیل به عنوان یک مهاجم به پست خودش چسبیده بود و در عقب زمین کمکی به تیمش نمی‌کرد. همین موضوع هم باعث شده بود کوکورلا آزادی بیشتری در زمین بازی داشته باشد. او بود که بیشتر مشکلات را برای رئال مادرید ایجاد کرد.

رهبری نامناسب

هیجانی نبود، فوتبالی نبود، رهبری هم در کار نبود. هیچ یک از بازیکنان ستاره رئال مادرید نتوانستند در بازی مقابل ایبار خودشان باشند. بیل تنها زمانی که یک گل غیر قابل قبول به ثمر رساند، دیده شد. او قرار بود رهبر رئال مادرید بدون رونالدو باشد. در این فصل موقعیت خوبی هم داشت تا خودش را نشان دهد اما تا اینجا نتوانسته است. مارکو آسنسیو هم هنوز نتوانسته مانند قبل خودش باشد. حتی تونی کروس و لوکا مودریچ هم نتوانستند راه حل‌هایی برای مشکلات مادرید پیدا کنند.

پروژه ناقص

اگرچه سولاری سعی کرد نیمه پر لیوان را ببیند و گفت در این شکست نکات مثبتی هم بوده است اما واقعیت این است که ایبار رئال مادرید را تنبیه کرد و دلیلش تصمیمات اشتباه آقای سرمربی هم بود. حریفان رئال از زمان روی کار آمدن سولاری ۵ بار تیر دروازه این تیم را لرزانده‌اند اما این بار معجزه‌ای نبود و شکست ۳ بر صفر حاصل شد. رونالدو دیگر در رئال نیست. هیچ یک از خریدهای این تیم هم درخششی نداشتند. هیچ یک از بازیکنان هم نتوانستند آن طور که در تیم زیدان یا در تیم ملی بودند، برای تیم باشگاهی‌شان بدرخشند. در نتیجه این پروژه نیمه‌کاره ماند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: mehrnews.com