تاج می ماند یا فوتبال ایران را تعلیق می کند؟!
رییس کمیته ملی المپیک ایران بار دیگر اعلام کرد که مهدی تاج می‌تواند با استفاده از قوانین ایثارگری بر راس کار باقی بماند اما باقی نفرات هیئت رییسه از کار برکنار می‌شوند

تاج فوتبال را به نامادری‌اش می‌سپارد؟

سیدرضا صالحی امیری که این روزها در کنار مسعود سلطانی ‌فر به دنبال اجرای بی نقص قانون منع به کارگیری بازنشستگان در ورزش است و نامش بیش از پیش حول محور فوتبال ایران می‌چرخد.

او که ریاست کمیته ملی المپیک را بر عهده دارد بعد از ظهر امروز  گفت: درباره فوتبال هم نقشه راهی تعیین کردیم. تاج به دلیل داشتن سابقه ایثارگری می‌تواند به عنوان رئیس فدراسیون بماند اما بلافاصله باید اعضای بازنشسته هیات رئیسه استعفا بدهند. ما یک استراتژی با همکاری وزیر تعیین کردیم که آن اجرای قانون با کمترین هزینه برای فوتبال است.

وی در جواب به این سوال که اگر این نفرات از این نقشه تمکین نکنند هم گفت: در این صورت همه چیز بعدا مشخص می‌شود. (نکته ای که نشان می دهد موافقان انجام قانون بازنشستگی در فوتبال برنامه خاصی در صورت مقاومت از سوی فدراسیون فوتبال ندارند).
 

*این سخنان صالحی امیری حدود سه هفته قبل هم به تاج اعلام شد اما هیچ تصمیم خاصی از سوی رییس فدراسیون و هیئت رییسه اتخاذ نشد تا وضعیت فوتبال ایران هم‌چنان معلق بماند. طبق شنیده‌های ما مهدی تاج به دنبال این است به طور کامل هیئت رییسه و نواب خود را بر سرکار نگه دارد و این گونه استقلال فدراسیون فوتبال را حفظ کند. در مقابل با اظهار نظر رییس کمیته ملی المپیک به عنوان یکی از مسئولان ارشد ورزش کشور رفتن اعضای بازنشسته هیئت رییسه فوتبال از قبل جدی‌تر است و این همان موضوعی است که تاج با آن مخالف خواهد بود و تا الان علیه آن مبارزه کرده.

*در صورت وقوع این اتفاق مهدی تاج با توجه به تصمیمی که همراه با هیئت رییسه گرفته است از مسند خود استعفا می‌دهد. استعفایی که اگر همراه با تشکیل جلسه فوق العاده مجمع فدراسیون نباشد، فوتبال ایران را به تعلیق می‌کشاند. درست به مانند زمان ریاست صفایی فراهانی در فدراسیون فوتبال که به علت عدم سازگاری با محسن مهرعلیزاده بدون تشکیل جلسه مجمع عمومی از سمت خود استعفا داد و با هشدار جدی کنفدراسیون فوتبال آسیا رو به رو شد. به همین علت مجمعی تشکیل و پس از استعفای رسمی صفایی، محمد دادکان بر سر کار آمد. اما حالا قضیه متفاوت است و دو نهاد مهم فوتبالی از جمله فیفا و ای اف سی با جزییات ریز وضعیت فوتبال ایران را رصد می‌کنند و یک تصمیم اشتباه این ورزش پر طرفدار را به ورطه تعلیق می‌کشاند. صفایی که با جمله کلیدی فوتبال را به نامادری اش می سپارم از فوتبال رفت و سالها بعد به عنوان رییس کمیته انتقالی به فوتبال بازگشت و اساسنامه ای نوشت که در بند یک آن تاکید بر استقلال فدراسیون فوتبال ایران است.


*برخی دیگر هم معتقدند مهدی تاج تا جام ملت‌های آسیا به کار خود ادامه می‌دهد و در صورت عدم کسب موفقیت چشم گیر در این تورنمنت او هم از کار استعفا می‌دهد.

حالا رییس فدراسیون کلیدی‌ترین فرد فوتبال برای رسیدن به تعلیق یا عبور سلامت از آن است. وی تنها دو راه دارد؛ اولین راه ماندن بر سر کار با توجه به قوانین موجود و تن دادن به رفتن تمامی اعضای بازنشسته فدراسیون فوتبال است و دومین راه برگزاری مجمع فوق العاده و تقدیم استعفای رسمی به اعضاست. در غیر این صورت فوتبال ایران با خطر جدی تعلیق مواجه شده و حضورش در جام جهانی 2022 در هاله‌ای از ابهام و تحت الشعاع قرار می‌گیرد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: varzesh3.com