نکاتی درباره جام باشگاه های 2018 جهان
جام باشگاه های جهان در سال 2018 فردا آغاز خواهد شد و در ادامه به بیان نکاتی در اینباره می پردازیم

دانستنی هایی درباره جام باشگاه های 2018 جهان

در فاصله یک روز مانده تا آغاز جام باشگاه های جهان در سال 2018، تارنمای رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در گزارشی به مرور کلی این تورنمنت و نکات قابل توجه مرتبط با آن پرداخت.

این تورنمنت از فردا (چهارشنبه) با حضور هفت تیم از سرتاسر جهان آغاز می شود و به مدت 10 روز (تا یکم دی ماه) تا مشخص شدن قهرمان جهان ادامه خواهد یافت.

امارات متحده عربی برای چهارمین بار در 2 شهر ابوظبی و العین میزبانی این رویداد فوتبالی کوچک، اما معتبر را عهده دار است.

تیم های شرکت در این تورنمنت عبارتند از:

العین (میزبان)
گوادالاخارا (آمریکای شمالی و کارائیب) کُنکاکاف
اسپرانس تونس (آفریقا) کاف
کاشیما آنتلرز (آسیا) ای اف سی
رئال مادرید (اروپا) یوفا
تیم ولینگتون (اقیانوسیه) اُ اف سی
ریورپلاته (آمریکای جنوبی) کُنمبول

بازی افتتاحیه شاهد نبرد 2 تیمی است که نخستین حضور خود را در این تورنمنت تجربه خواهند کرد؛ العین میزبان و تیم ولینگتون؛ علاوه بر این گوادالاخارا هم برای نخستین بار به این تورنمنت راه یافته است.

اسپرانس تونس پس از نخستین حضورش در سال 2011 در جام باشگاه های جهان، بار دیگر خود را برای حضور در این رویداد به امارات رسانده است.

کاشیما آنتلرز هم پس از ناکام ماندن در نخستین تلاشش که در سال 2016 با سد رئال مادرید مواجه شد و موفق به بردن جام به ژاپن نشد، بار دیگر راهی این مسابقات شده است.

تیم های اروپایی با 10 عنوان قهرمانی رکورد این تورنمنت را در اختیار دارند و تیم های آمریکای جنوبی با چهار عنوان در تعقیب آنان هستند.

در این دوره تیم ریورپلاته برای فتح نخستین افتخار جهانی شانس خود را به عنوان نماینده آرژانتین امتحان خواهد کرد و برای این منظور می بایست به سلطه 6 ساله اروپایی ها برای تصاحب آن، پایان دهد.

باشگاه رئال مادرید اسپانیا با 3 قهرمانی که 2 مورد آن به طور متوالی طی 2 سال گذشته رقم خورده است، رکورد دار بیشترین جام محسوب می شود، اما آیا آن ها در این دوره می توانند با تصاحب چهارمین عنوان، خود را به عنوان پرافتخار ترین فاتح این جام معرفی کنند؟

باید منتظر ماند و دید.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع:  irna.ir