از این 3 مربی کدام برای تیم ملی بهتر است؟
مسئولان فدراسیون فوتبال تابحال 3 گزینه اصلی برای انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی را در نظر گرفته اند

کدام یک از این سه‌نفر برای تیم‌ملی بهترند؟

مهدی تاج برای انتخاب سرمربی جدید تیم‌ملی زیر فشار است و در آخرین اظهار نظر بعپ از شکایت کارلوس کی‌روش به نظر می‌رسد برای فرار به جلو گفته است سرمربی آینده تیم ملی انتخاب شده است و تنها مانده که در چند ماه آینده کارهای پیوستنش به فوتبال ایران مشخص شود.

تاج برای انتخاب سرمربی تیم‌ملی این طور که شایعات نشان می دهد، سه گزینه اصلی پیش رو دارد.

سرشناس ترین گزینه او هروه رنار فرانسوی ، سرمربی فعلی مراکش است که هم قهرمان آفریقا شده و هم در جام جهانی تیمی آبرومند داشته است. او قطعا برای آمدن به ایران رقمی کمتر از کی‌روش هزینه در بر ندارد. خودش هم به این حضور شاید کم علاقه نباشد.

این مربی اما اقلا تا خرداد ماه درگیر است و درست زمانی به ایران می رسد که تیم ملی باید آماده بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر شود. یعنی از شهریورماه سال بعد. سرمربی جدید درست زمانی استارت می‌زند که تیم ملی باید آینده ۳ سال پیش رویش را استارت بزند. نزدیکان به تاج می‌گویند در یک‌قدمی رنار هستند. اصرار دارند با او خیلی جدی صحبت شده اما خود رنار فعلا تکذیب کرده و این شایعه را دسیسه نامیده است.

دومین گزینه ، سانچس سرمربی تیم ملی قطر است. او مهمترین افتخارش را در جام‌ملتهای قطر کسب کرده. بازیکن بزرگی نبوده اما بازیکن ساز بزرگی است. این تیم هیجان انگیز قطر را خودش از بچگی ساخته. فوتبال ایران را خیلی خوب می شناسد . او البته خیلی دوست داشته سرمربی قطر بماند و میزبان جام‌جهانی را در جام جهانی ۲۰۲۲ روی نیمکت هدایت کند اما تقریبا چیزیمحال است چون شیخ های قطری اعتقاد دارند که باید سرمربی‌شان در کلاس بزرگترین‌ها باشد. می خواهند یکی مثل آرسن ونگر،یورگن کلوب یا پپ گواردیولا را روی نیمکت داشته باشند و این یعنی سانچس باید دنبال فرصتی جدید باشد.

درچنین شرایطی کجا برایش بهتر از ایران؟ او که برای بازی های دوستانه ملی مارچ به تیمش استراحت داده ،آماده است بعد از بازی های کوپا آمه ریکا قطر را ترک کند و بیاید ایران. قیمتش هم احتمالا مناسب است . تازه رفقای ایرانی در قطرکه چند ماه قبل حسابی کی‌روش را اذیت کردند از این انتقال به شدت استقبال می کنند! ولی سانچس هم عملا تا همان شهریورماه طول می کشد که اولین اردوی ملی را راه بیاندازد.

گزینه سوم، در دسترس تریناما حساسیت برانگیزترین گزینه تیم ملی ما کسی نیست غیر ازبرانکو.  او که اردیبهشت ماه با پرسپولیس کارش تمام می شود و می تواند خرداد در تیم ملی باشد. فوتبال مان را خیلی هم خوب می شناسد. مشکل برای او اما این است که دعوا ها با کی‌روش حسابی جایگاهش را درمیان هواداران دو قطبی کرده است. اگرچه مدام در مصاحبه‌هایش خود را بزرگترین مربی تاریخ ایران می نامد و در وصف خود سخن می گوید ولی چالش بزرگی دارد چون فدراسیون می داند آوردنش از همان ابتدا دافعه هم خواهد داشت. تاج که این روزها بی پول است اما نیاز به کمی حمایت بیشتر دارد تا تصمیمی اشتباه نگیرد. اینالیا بعد از اخراج ونتولا ۴ ماه زمان گذاشت تا مانچینی را استخدام کند. قطر که سرمربی هم دارد برای دو بازی دوستانه به بازیکنان خسته اش مجال استراحت داده و لغو اردوی ملی عیدانه  بی تردید اتفاق بدی برای بچه‌های ملی پوش ما نبوده است.  او باید جای قرار گرفتن زیر این فشار بی دلیل، بهترین تصمیمش را بگیرد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir