درآمد نجومی و زیاد مهدی تاج بخاطر نایب رئیسی AFC
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال به آرزوی بزرگش رسید. او موفق شد یک کرسی مهم در آسیا به دست بیاورد و از این پس بر یکی از صندلی‌های نایب‌رئیسی AFC جلوس کند

درآمد نجومی تاج از نایب رئیسی AFC

تاج از این پس یکی از ۵ نواب رئیس کنفدراسیون در کنار سعود المهندی (منطقه غرب آسیا)، مخدوم سیدفیصل (جنوب آسیا)، زاو زاو (آسه آن) و غانباتار امغالانباتار (شرق آسیا) خواهد بود. قبل از انتخابات، کاندیدای قرقیز که رقیب تاج در زون مرکزی بود انصراف داد تا رئیس فدراسیون فوتبال بدون هیچ رقیبی کرسی نایب‌قهرمانی را به دست بیاورد؛ اتفاقی که برای علی کفاشیان هم رخ داده بود. تاج در واقع جای آقای خنده را گرفت تا به قول بعضی از مسئولان فدراسیون زوج «پوتین-مدودوف» به آسیا هم برسند. تاج تجربه زیادی در فوتبال دارد. سال‌ها در سازمان لیگ حضور داشته و حالا دومین دوره ریاستش بر فدراسیون را هم سپری می‎‌کند. همه امیدوارند بلد نبودن زبان مانع قدرت‌گیری او در فوتبال آسیا نشود. حفظ کرسی نایب‌رئیسی برای ایران اهمیت زیادی داشت و حالا همه از تاج توقع دارند تا بتواند در تصمیمات مهم به نفع ایران عمل کند.

درآمد تاج چقدر است؟

حالا تاج علاوه بر قدرت گرفتن در فوتبال آسیا، درآمد کلانی هم خواهد داشت. خبر‌های غیررسمی حکایت از آن دارد حقوق نواب کنفدراسیون در ماه ۱۰ هزار دلار است. شاید برای چهره‌های شاخص خارجی که به این پست رسیده‌اند ۱۰ هزار دلار رقم کلانی نباشد ولی به هر حال با توجه به وضع ارز در بازار ایران یک درآمد رؤیایی برای مهدی تاج به حساب می‌آید. ۱۰ هزار دلار با دلار ۱۳ هزار تومانی معادل ۱۳۰ میلیون تومان در ماه خواهد بود. تازه به این رقم پاداش‌ها و همین‌طور حق مأموریت‌ها را هم اضافه کنید. تاج اگر می‌توانست به شورای فیفا هم برسد درآمد بیشتری هم به دست می‌آورد ولی تصمیم گرفت از انتخابات آنجا کناره‌گیری کند.

درخواست شیخ‌سلمان از تاج

انتخاب تاج به عنوان نایب‌رئیس AFC ظاهراً با درخواست خود شیخ‌سلمان بوده است. تاج در این باره به خبرورزشی گفته بود: «این درخواستی بود که خود آقای شیخ‌سلمان از من داشت. به هر حال ایشان مطمئن بود رئیس می‌‎شود و به همین خاطر از من خواست برای نایب‌رئیسی کاندیدا شوم.» البته انتخاب او در روزی صورت گرفت که شیخ‌سلمان به دلیل درگذشت مادرش نتوانست در مجمع انتخاباتی حاضر شود. پس از معرفی تاج به عنوان نایب‌رئیس AFC اولین کسی که به او تبریک گفت رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا بود. اینفانتینو، رئیس فیفا هم بعد از دیدن تاج با او خوش و بش گرمی داشت و به خاطر انتخابش تبریک گفت. تاج تا سال ۲۰۲۳ نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد بود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی