بیانیه مهم فیفا درباره شایعه تقلب در انتخاب بهترین بازیکن جهان
فیفا برای دفاع از خود درباره تقلب در آرا انتخاب بهترین بازیکن جهان, بیانیه ای صادر کرد

بیانیه فیفا در دفاع از خود درمقابل اتهام تقلب در شمارش آرا

در روزهای اخیر گمانه زنی های زیادی در مورد رخ دادن تقلب در فرایند انتخاب برنده جایزه بهترین بازیکن سال فیفا انجام شده و چهره های مختلفی در مورد بروز تخلفاتی در شمارش آرا صحبت کرده اند.

بعد از این صحبتها ، فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، با انتشار بیانیه ای، گزارش های اخیر در مورد تقلب در رای گیری جوایز The Best را ناعادلانه دانسته است.

دوشنبه هفته گذشته در شهر میلان، مراسم بهترین های سال فیفا برگزار شد و  جایزه بهترین بازیکن مرد سال به لیونل مسی رسید.

در روزهای اخیر، برخی افراد شرکت کننده در این رای گیری، اعلام کردند که آرای آنها اشتباه اعلام شده و فدراسیون فوتبال مصر هم ادعا کرد آرای سرمربی و کاپیتان تیم ملی این کشور محاسبه نشده است. مقامات فیفا در مورد لحاظ نشدن آرای مصری ها اعلام کرده که آنها برگه های رای گیری را درست پر نکرده بودند و با حروف بزرگ انگلیسی برگه ها را امضا کرده اند.

حالا فیفا با انتشار بیانیه ای درمقابل این صحبتها و انتقادات واکنش نشان داده است:

«فیفا از اینکه در تعدادی از گزارش های رسانه ایی، صحت فرآیند رای گیری برای جایزه بهترین های فیفا زیر سوال رفته، ناراحت است. فرآیند رای گیری برای هرتعیین برنده هر یک از جوایز تحت نظر یک ناظر بی طرف که در این مورد موسسه PricewaterhouseCoopers است، صورت گرفت. فیفا و PwC همه فرآیندهای کنترل استاندارد را رعایت کردند. با در نظر گرفتن این  فرآیندها، فیفا از همه اعضای خواست تا  آرای شان هم به صورت الکترونیکی و هم دستی ارسال کنند.»

در ادامه این بیانیه می خوانیم:«آرای دستی حتما باید توسط شخص رای دهنده و شخص مسئول در فدراسیون امضا می شد. بنابراین برای اینکه یک رای معتبر باشد، باید هم شامل امضای افراد و هم مهر فدراسیون می بود. فیفا و ناظر مستقل می توانند ثابت کنند همه آرای مطابق با قوانین و در موعد زمانی مشخص شده، اخذ شده است. در نتیجه در درستی رای گیری تردیدی وجود ندارد. در صورتی که هر دستکاری ای صورت گرفته باشد یا اشتباهی که در نتیجه رای گیری تاثیر داشته، فیفا تحقیقات لازم و در صورت نیاز، اقدام ضروری انجام خواهد شد.»

بدین ترتیب و با انتشار این بیانیه  انتظار می رود که تمام این جنجالها به پایان برسد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net