ایران- کامبوج؛ یک تقابل خاص!
تیم ملی فوتبال ایران در حالی به مصاف کامبوج می‌رود که حضور زنان ایرانی برای این بازی در ورزشگاه، توجه همگان را جلب کرده است

بازی ایران مقابل کامبوج

بعد از قرعه‌کشی مرحله انتخابی جام جهانی و هم‌گروهی ایران با بحرین، عراق، کامبوج و هنگ کنگ، اگر به یک هوادار فوتبال می‌گفتید که بازی ایران- کامبوج در ورزشگاه آزادی یکی از مهم‌ترین بازی‌های تاریخ ایران می‌شود احتمالا به شما می‌خندید اما حضور ۵۲ خبرنگار، عکاس، تصویربردار و گزارشگر از ۲۱ رسانه خارجی برای پوشش این مسابقه گواهی بر این مدعاست.

امروز (پنجشنبه) بیش از اینکه نگاه‌ها به چمن سبز آزادی و ستاره‌های سفیدپوش ایران باشند، خیره به صندلی‌های آزادی‌ هستند. هر طرفدار فوتبالی می‌داند که ایران برابر کامبوج احتمالا مشکلی نخواهد داشت و تیم رتبه ۱۶۹ فیفا به تهران آمده که کمتر گل بخورد. اتفاق اصلی امروز روی صندلی‌های ورزشگاهی رقم می‌خورد که درهایش سال‌ها به روی زنان ایرانی بسته بود.

ملی‌پوشان ایران امروز در حضور مردان و زنان باید در دومین دیدار خود برابر کامبوج قرار بگیرند. ایران در گروه C فعلا با ۳ امتیاز در رده دوم و بعد از بحرین ۴ امتیازی قرار دارد. از نکات جالب توجه تیم ملی برای دیدار با کامبوج، دعوت نشدن علیرضا جهانبخش به اردوی این تیم بود. جهانبخشی که این روزها جایی در ترکیب برایتون ندارد و همین مساله موجب شد تا ویلموتس روی اسم او خط بکشد. مجید حسینی، مدافع تیم ملی نیز به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد اما احتمالا به بازی بعدی می‌رسد. البته وریا غفوری هم نامش در لیست جدید تیم ملی دیده نمی‌شود.

ویلموتس برای این مسابقه مهرداد محمدی و محمد محبی را برای اولین بار به تیم ملی بزرگسالان دعوت کرده است. حسین حسینی، دروازه‌بان استقلال نیز جای خودش را به پیام نیازمند از سپاهان داده که در این فصل گلی نخورده است.

کامبوج در اولین مسابقه خود از مرحله انتخابی جام جهانی با تساوی یک بر یک برابر هنگ کنگ متوقف شد. فیلکس دالماس، سرمربی ۳۱ ساله این تیم در نشست خبری پیش از این مسابقه گفت که او و بازیکنانش از رویارویی با ایران هراسی ندارند و می‌خواهند در فوتبال کامبوج انقلاب ایجاد کنند.

این مسابقه امروز (پنجشنبه) از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. ملی‌پوشان ایران بعد از این مسابقه باید راهی بحرین شوند تا ۲۳ مهر ماه در سومین دیدار خود برابر تیم ملی این کشور قرار بگیرند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir