شوک به بارسلونا با اخراج غیرمنتظره والورده
ارنستو والورده، سرمربی اسپانیایی بعد از دو و نیم فصل از جمع بارسلونا جدا شد و کیکه ستین، سرمربی پیشین بتیس جای او را گرفت

والورده از بارسلونا اخراج شد

بعد از شکست بارسلونا مقابل اتلتیکو مادرید در نیمه‌نهایی سوپرکاپ اسپانیا، شایعات زیادی پیرامون اخراج ارنستو والورده مطرح شد و در بامداد گذشته مدیران بارسلونا به این نتیجه رسیدند تا با والورده قطع همکاری کنند. دقایقی بعد از اعلام این خبر بود که باشگاه بارسلونا رسما اعلام کرد که کیکه ستین قراردادی را با این باشگاه امضا کرده‌ است و این مربی هدایت بارسلونا را تا پایان فصل 2021-2022 برعهده خواهد داشت.

ارنستو والورده در دوران حضور خود در بارسلونا موفق به کسب دو لالیگا، یک کوپادل‌ری و یک سوپرکاپ اسپانیا شده بود، اما به‌دلیل تغییر سبک بازی بارسلونا و دو شکست سنگین مقابل رم و لیورپول هواداران بارسلونا از او حمایت نمی‌کردند.

او در بارسلونا در 145 بازی آمار 97 برد، 32 تساوی و 16 شکست را از خود به جا گذاشت.
کیکه ستین، سرمربی جایگزین والورده سابقه هدایت لاس پالماس و رئال بتیس را در کارنامه دارد و در این دو تیم عملکرد موفقی را از خود به‌جا گذاشته است؛ ستین در دو فصلی که هدایت رئال بتیس را برعهده داشت موفق شده بود با این تیم جایگاه ششم و دهم جدول لالیگا را تصاحب کند و این تیم را به رقابت‌ لیگ اروپا برساند.

بارسلونا در حال حاضر صدرنشین لالیگا است و باید در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف ناپولی برود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir