پرسپولیس واقعا شانسی بخاطر 2 اخطاره بودن معز علی دارد؟!
در حالی که باشگاه پرسپولیس نسبت به بازی کردن معزعلی ستاره خط حمله الدحیل به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرده اما براساس قانون حضور این بازیکن در این بازی بلامانع بوده است

آقای گل آسیا ناجی پرسپولیس نمی‌شود!

بعد از بازی تیم های پرسپولیس و الدحیل مسئولان باشگاه پرسپولیس به دلیل اینکه معزعلی مهاجم تیم حریف در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا دو کارته شده بود به AFC شکایت کردند که بازی کردن این مهاجم قطری غیرقانونی بوده است.

قانون 38.4

در بند 38 آئین نامه انضباطی و اخلاقی و قسمت چهارم آمده است:" محرومیت از بازی در نتیجه دریافت چند کارت زرد برای یک بازیکن در بازی های متفاوت در یک دوره از رقابت ها به هیچ وجه به دوره بعد یا تورنمنت های دیگر منتقل نمی شود.

این به آن معنا است که دو کارت زردی که معزعلی در دو بازی برابر السد در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان 2018/2019 گرفته است نمی تواند باعث محرومیت این بازیکن از بازی های این دوره از رقابت های لیگ قهرمانان شده و در نتیجه حضور او در این بازی قانونی بوده است.
البته که پرسپولیسی ها نیز یک بار مشمول این قانون شده اند.


دو فصل قبل محمد انصاری مدافع چپ پای پرسپولیس در دو بازی مرحله یک چهارم و نیمه نهایی برابر الاهلی عربستان و الهلال عربستان از داور کارت زرد گرفت اما محرومیت او در فصل بعد لیگ قهرمانان اعمال نشد به طوری که انصاری توانست در اولین بازی تیمش در مرحله گروهی برابر نسف قارشی به میدان رفته و حتی یک پاس گل هم بدهد.

با این وصف به نظر می رسد شکایت پرسپولیس از معزعلی به خاطر حضورش در بازی اول مرحله گروهی به جایی نخواهد رسید و پیروزی الدحیل برابر نماینده ایران کماکان پابرجا خواهد ماند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: varzesh3.com