درخواست فیفا برای لغو مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 در آسیا
فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد که درباره مسابقات انتخابی جام جهانی در آسیا و مسابقات قهرمانی آسیا با کنفدراسیون فوتبال این قاره و کشورهای عضو جلسه خواهد داشت تا درباره این موارد تصمیم گیری کند

پیشنهاد فیفا برای لغو مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در آسیا

فدراسیون جهانی فوتبال در اطلاعیه ای اعلام کرد: «فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در مقر فیفا جلسه‌ای را درباره فعالیت های فوتبال در آسیا برگزار کردند.

فیفا و AFC آسایش و سلامتی همه افراد درگیر در مسابقات فوتبال را در سطح بالایی در اولویت دارند و پیشنهاد رسمی ما لغو مسابقات آتی در مسابقات انتخابی آسیا برای جام جهانی و جام ملت های آسیا خواهد بود که کشورهای عضو مطرح خواهد شد.

فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در روزهای آینده و پس از مشورت با کشورهای عضو AFC، در مورد موارد مختلف به روزرسانی هایی (شرایط و برگزاری مسابقات) خواهند داشت.

مبحث دیگری که در این جلسات مطرح می شود، بازی پلی آف المپیک بین کره جنوبی و چین و همینطور مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا در ترکنستان خواهد بود.

فیفا با همکاری سازمان بهداشت جهانی (WHO)، کنفدراسیون ها و کشورهای عضو، وضعیت را در رابطه با COVID-۱۹ نظارت خواهند کرد. اطلاعات مربوط به سایر مسابقات بین المللی ممکن است توسط سایر کنفدراسیون ها و کشورها ارائه شود. »

به گزارش ایسنا، مسابقات تیم ملی ایران در مرحله انتخابی جام جهانی در نوروز ۹۸ برگزار خواهد شد که به علت شیوع کرونا در ایران احتمال لغو این مسابقات وجود دارد. همچنین مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا نیز از دیگر مواردی است که تیم ملی ایران هم در آن حضور دارد و حتی برای میزبانی مسابقات درخواستی را ارائه کرده که این موضوع مربوط به قبل از شیوع رسمی کرونا در ایران بود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir