عصبانیت بیوه خاشقجی از فروش نیوکاسل به بن سلمان
بیوه جمال خاشقجی، خبرنگار به قتل رسیده عربستانی از مدیران لیگ برتر انگلیس خواست تا جلوی انتقال نیوکاسل به خانواده سلطنتی عربستان را بگیرند

مخالفت بیوه خاشقجی با فروش نیوکاسل به دولت عربستان

مایک اشلی مالک باشگاه نیوکاسل در یک قدمی فروش این باشگاه انگلیسی به شرکت سرمایه گذاری دولت عربستان با مبلغ 300 میلیون پوند است. از سویی اولیور دودن وزیر فرهنگ انگلیس گفت که تصمیم در مورد مالکیت باشگاه ها به عهده مدیران لیگ انگلیس است و آنها دخالتی در این زمینه نداشته اند.

پیش از این سازمان عفو بین الملل با توجه به مشکلات دولت عربستان در مورد نقض حقوق بشر هشدار داده بود و گفته بود که چنین کشوری نباید حق خرید یک باشگاه حرفه ای در لیگ انگلیس را داشته باشد.

حالا هانیس جنگیز، نامزد سابق جمال خاشقچی گفت که چنین انتقالی به وجهه لیگ انگلیس و بریتانیا ضربه خواهد زد.

خاشقجی که یکی از خبرنگاران منتقد دولت عربستان بود در سال 2018 در سفارت عربستان در ترکیه به قتل رسید. جنگیز معتقد است که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان می خواهد با خرید سهام باشگاه نیوکاسل و سرمایه گذاری در بالاترین سطح ورزش چهره خودش و دولت کشورش را تطهیر کند.

وی اظهار داشت:" مقامات بریتانیایی و مدیران لیگ برتر انگلیس نباید به شخصی نظیر بن سلمان که در قتل نامزد فقید من دست داشته اجازه بدهد تا وارد ورزش انگلیس شود. چنین اتفاقی ضربه شدیدی به اعتبار لیگ برتر انگلیس وارد خواهد ساخت. سازمان ملل متحد و سازمان سیا اعلام کرده اند که بن سلمان دستور قتل جمال را صادر کرده است. حقیقتا از مقامات انگلیس و لیگ برتر انگلیس درخواست دارم تا مداخله کنند و جلوی فروش سهام نیوکاسل را بگیرند."



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net