ادعای بزرگ وکیل ایرانی فدراسیون فوتبال؛ پولی به ویلموتس نمی دهیم
وکیل فدراسیون فوتبال می‌گوید محکومیت این فدراسیون در رای بدوی فیفا به معنای پرداخت پول به حساب ویلموتس نیست و به‌زودی درخواست تجدیدنظر را ارائه خواهند کرد

وکیل فدراسیون فوتبال: قرار نیست پولی به ویلموتس بدهیم

علی ملیح‌زاده، یکی از وکلای فدراسیون فوتبال در پرونده شکایت از مارک ویلموتس درباره صدور رای محکومیت ۶.۲ یورویی برای این فدراسیون از سوی فیفا به عنوان غرامت گفت: حدود ساعت ۱۶ امروز رای اولیه ابلاغ شد که فدراسیون فوتبال محکوم به پرداخت مبلغ ۶.۱ میلیون یورو به عنوان غرامت به ویلموتس شده است اما این رای قطعی و نهایی نیست و ظرف ۲۱ روز بعد از ابلاغ گراند (جزییات رای) قابل تجدیدنظر در CAS (دادگاه حکمیت ورزش) است.

او تاکید کرد که این رای قطعی نیست و امکان تجدید نظر در آن وجود دارد: «قرار نیست فردا پولی را به ویلموتس بدهیم و رای قطعی و اجتناب ناپذیر باشد. بلکه ما در دادگاه حکمیت ورزش درخواست تجدیدنظر خواهیم داد که بسیار منصفانه‌تر از فیفا عمل می‌کند.

ملیح‌زاده به احتمال نقض رای در دادگاه حکمیت ورزش اشاره کرد و گفت: بدون این که احساسات را دخیل کنمٰ، باید گفت که احتمال نقض این رای در CAS وجود دارد. با توجه به این که در آنجا رسیدگی به پرونده‌ها به صورت استمعاعی و توسط سه قاضی انجام می شود، شانس ما برای تغییر رای بسیار بالاست.

این وکیل ورزشی با تاکید بر این که محکومیت ایران در رای بدوی جای نگرانی ندارد، گفت: نکته‌ای که می‌خواهم اضافه کنم این است که چنان چه رای بدوی به نفع ما بود نباید هیجان زده می‌شدیم و الان هم جای نگرانی ندارد. این پرونده قابل تجدیدنظر در CAS است و در مواقع استثنایی هم می‌توان به دیوان فدرال سوییس مراجعه کرد. این که بگوییم از الان محرومیتی برای ایران وجود دارد، جایگاه علمی ندارد.

وی تاکید کرد که فدراسیون فوتبال می‌تواند در دادگاه حکمیت ورزش رای را تغییر دهد: «این اطمینان خاطر را می‌دهم که بتوانیم این رای را CAS نقض کنیم. واقعا خیلی به این موضوع امیدوار هستیم.

این وکیل فدراسیون فوتبال با بیان این که قاضی پرونده سابقه خوبی در این قبیل موارد ندارد اظهار کرد: این رای توسط یک نفر صادر شده است که براساس سابقه‌اش بیش‌تر به نفع مربیان و بازیکنان عمل می‌کند و این ایراد به این رسیدگی وجود دارد. امیدواریم که در CAS که آرای زیادی در تغییر حکم اولیه دارد، به هدف خودمان برسیم و این ضرر و رقم را کاهش دهیم.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:  isna.ir