صعود استقلال به فینال با شکست دادن پرسپولیس
مصاف پرسپولیس و استقلال از ساعت ۱۹ آغاز شد و استقلال موفق شد در ضیافت پنالتی ها پرسپولیس را شکست دهد

پرواز به فینال جام حذفی با دستان حسینی

مصاف تیم‌های پرسپولیس و استقلال در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران از ساعت ۱۹ آغاز شد.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، هرویه میلیچ، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، عارف غلامی، مسعود ریگی، شیخ دیاباته، محمد دانشگر، وریا غفوری، آرش رضاوند و مهدی قایدی.

ترکیب پرسپولیس: بوژیدار راداشوویچ، سید جلال حسینی، بشار رسن، محمد حسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، وحید امیری، شجاع خلیل‌زاده، علی علیپور، سیامک نعمتی و مهدی شیری.


دقیقه ۴: مهدی قائدی با حرکت عرضی در خط دفاعی پرسپولیس با ضربه‌ای فنی توپ را به گوشه دروازه رادوشویچ فرستاد تا در دربی ۹۲ خیلی زود گل به ثمر برسد.

دقیقه ۸: ارسال مهدی شیری از سمت راست روی دروازه استقلال با ضربه سر شجاع خلیل‌زاده همراه بود که توپ از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۱۳: مسعود ریگی از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه ۱۴: بشار رسن ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه را مستقیم به سمت دروازه استقلال شلیک کرد که توپ از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۱۷: علی کریمی از پشت محوطه جریمه ضربه‌ای را به سمت دروازه پرسپولیس شلیک کرد که رادوشویچ در دو مرحله توپ را مهار کرد.

دقیقه ۱۹: پشت محوطه جریمه توپ رد و بدل شده میان مهاجمان استقلال و مدافعان پرسپولیس به فرشید اسماعیلی رسید که ضربه فنی او را رادوشویچ دفع کرد و در نهایت علی کریمی توپ را به اوت زد.

دقیقه ۲۳: فرشید اسماعیلی با پاسی پشت مدافعان پرسپولیس شیخ دیاباته را صاحب توپ کرد که رادوشویچ با خروج به موقع مانع از استفاده مهاجم استقلال از این موقعیت شد.

دقیقه ۲۷: علی علیپور در محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که ضربه او را سیدحسین حسینی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۳۰: در هنگام توقف بازی برای چند دقیقه استراحت کوتاه، بازیکنان استقلال و پرسپولیس با همدیگر درگیر شدند که با دخالت سایر بازیکنان این ماجرا به پایان رسید.

دقیقه ۴۳: سیامک نعمتی بعد از چند دقیقه دروازه‌بان استقلال را به زحمت انداخت. شوت محکم و ناگهانی این بازیکن از مقابل محوطه جریمه استقلال، توسط حسینی دفع شد.

نیمه دوم
دقیقه ۴۸: ارسال محمد نادری داخل محوطه جریمه به علی علیپور رسید که پاس این بازیکن در عرض به بشار رسن رسید تا هافبک عراقی پرسپولیس با شوتی از داخل محوطه جریمه گل مساوی را وارد دروازه استقلال کرد.

پس از گل تساوی بازی کاملا آرام دنبال شد و هیچ یک از دو تیم نتوانست موقعیت را خلق کند. در دقیقه ۶۰ محمد نادری که در نیمه دوم وارد زمین شده بود مصدوم شد و جای خود را به اوساگونا داد.

دقیقه ۶۳: فرهاد مجیدی به علت اعتراض به تصمیم پیام حیدری مبنی بر خطا در مقابل محوطه جریمه تیمش با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه ۷۲: وحید امیری توپ را به ترابی پاس داد و این بازیکن با شوت ناگهانی استقلال را تهدید کرد که حسینی در دو مرحله این شوت محکم را در اختیار گرفت.

دقیقه ۷۵: مهدی قایدی با حرکت انفرادی و عبور دادن توپ از میان پاهای سیامک نعمتی وارد محوطه جریمه شد که پاس رو به عقب او قبل از رسیدن به دیاباته توسط مدافع پرسپولیس دفع شد.

دقیقه ۸۰: توپ ارسالی از روی نقطه کرنر با ضربه سر علی علیپور با اختلاف زیادی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

گل: در دقیقه ۸۹ پرسپولیس به گل دوم خود دست یافت. ارسال کمال کامیابی‌نیا به داخل محوطه جریمه استقلال و ضره تک ضرب علی علیپور منجر به گل دوم این تیم شد.

گل: استقلال در وقت‌های تلف شده نیمه دوم و در دقیقه ۳+۹۰ بازی را به تساوی کشاند. ارسال توپ به روی دروازه پرسپولیس با ضربه سر محمد دانشگر تبدیل به گل دوم استقلال شد.

*نیمه نخست وقت‌های اضافه

با تساوی دو تیم در وقت‌های معمول، نیمه نخست وقت‌های اضافه آغاز شد.

در دقیقه ۹۲، مهدی قایدی باز هم مدافعان پرسپولیس را پشت سر گذاشت و توپ را به دهانه محوطه شش قدم پرسپولیس ارسال کرد که توپ از دیاباته و رادوشوویچ عبور کرد و توسط مدافعان سرخپوش دور شد.

یحیی گل‌محمدی هم مانند فرهاد مجیدی با کارت زرد داور جریمه شد. او در اعتراض به تصمیم پیام حیدری توپ کنار زمین را با عصبانیت شوت شد که داور این صحنه را دید و به او کارت زرد نشان داد.

در دقیقه ۹۷، علی علیپور توپی را به روی دروازه ارسال کرد که در آستانه رسیدن به اوساگونا با ضربه مشت حسینی مواجه و از دروازه استقلال دور شد.

در دقیقه ۱۰۵، ارسال ریگی به روی دروازه پرسپولیس با ضربه سر دیاباته همراه شد که توپ با اختلاف اندک از روی دروازه رادوشوویچ عبور کرد.

*نیمه دوم وقت‌های اضافه

در دقیقه ۱۱۱، ارسال ترابی به روی دروازه استقلال با خروج نه چندان مطمئن از سوی حسینی همراه بود که در ادامه بازیکنان پرسپولیس نتوانستند توپ سرگردان روی هوا را به گل تبدیل کنند و به کرنر رفت.

بهزاد غلامپور از استقلال و افشین پیروانی از پرسپولیس دیگر نفراتی بودند که با کارت زرد داور جریمه شدند.

در دقیقه ۱۱۸، ضربه سر ارسلان مطهری به راحتی در اختیار دروازه‌بان کروات پرسپولیس قرار گرفت.

*ضربات پنالتی

استقلال ۳ - پرسپولیس یک

دیاباته (گل شد) - نوراللهی (گل نشد)

غفوری (گل شد) - عالیشاه (گل شد)

میلیچ (گل شد) - اوساگونا (گل نشد)

ارسلان مطهری (گل شد)

آیا زمان برگزاری مسابقات مشخص شده است؟

سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات در این باره می گوید:

«تا این لحظه با توجه به زمانی که برای نقل و انتقالات تعیین شده ما اواخر مهرماه یا نهایتا اوایل آبان ماه فصل جدید لیگ برتر را آغاز می کنیم. البته باز هم منتظر هستیم تا وضعیت مسابقات بین المللی مشخص شود اما تصمیم فعلی این است.»



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir