بهترین های فیفا در سال 2020؛ لواندوفسکی بهترین بازیکن جهان شد
مراسم بهترین‌های فیفا در سال ۲۰۲۰ مجازی برگزار شد که مهم‌ترین جایزه یعنی بهترین بازیکن سال را روبرت لواندوفسکی، ستاره لهستانی بایرن‌مونیخ برد

روبرت لواندوفسکی بهترین بازیکن سال شد

فیفا تصمیم گرفت مراسم بهترین‌های سال ۲۰۲۰ را در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا به صورت ویژه و به شکل مجازی برگزار کند که بهترین جایزه این سالِ خاص یعنی بهترین بازیکن مرد را هم روبرت لواندوفسکی از جانی اینفانتینو رئیس فیفا دریافت کرد.

اولین جایزه‌ای که اعلام شد، جایزه بهترین دروازه‌بان زنان سال ۲۰۲۰ بود که به سارا بوهادی، سنگربان تیم ملی فرانسه و لیون رسید. بوهادی این جایزه را در رقابت با کریستین اندلر دروازه‌بان شیلیایی پاری‌سن‌ژرمن و آلیسا نائهر دروازه‌بان آمریکایی شیکاگو رداستارز دریافت کرد.

جایزه بهترین دروازه‌بان سال ۲۰۲۰ هم به مانوئل نویر سنگربان تیم ملی آلمان و بایرن‌مونیخ رسید. نویر که سالی موفقیت‌آمیز همراه با کسب سه‌گانه داشت، در این مسیر آلیسون بکر سنگربان برزیلی لیورپول و یان اوبلاک سنگربان اسلوونیایی اتلتیکومادرید را پشت سر گذاشت.

جایزه بهترین گل سال به هئونگ مین سون ستاره کره‌ای تیم تاتنهام رسید برای گل زیبایی که شبیه به گل قرن دیگو مارادونا وارد دروازه برنلی کرد. او در رقابت با لوئیس سوارس و جورجین دِآراسکائتا که هردو اروگوئه‌ای هستند، جایزه پوشکاش را برد.

سارینا ویگمن سرمربی تیم ملی هلند جایزه بهترین مربی زنان سال را به خودش اختصاص داد. رقبای او در این راه ژان لوک واسو سرمربی فرانسوی لیون و اِما هیس سرمربی تیم ملی انگلیس بودند.

یورگن کلوپ سرمربی لیورپول هم همانند سال گذشته جایزه بهترین مربی سال را کسب کرد. او که طلسم قهرمانی قرمزها در لیگ برتر را پس از ۳۰ سال شکست، از کسب این جایزه شگفت‌زده شد. هانسی فلیک سرمربی موفق بایرن‌مونیخ که سه‌گانه کسب کرده بود و دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه رقبای او بودند.

جایزه فیرپلی سال ۲۰۲۰ به ماتیا آگنسی رسید، نوجوانی که هنگام بازی برای تیم «اوسپدالتی» جان بازیکن تیم حریف که پس از آسیب‌دیدگی از ناحیه سر جانش را نجات داده بود.

جایزه ویژه هواداری در سال ۲۰۲۰ هم به ماریوالدو فرانسیسکو داسیلوا، هوادار تیم اسپورت رسیفه برزیل رسید.

جایزه بهترین بازیکن زن سال ۲۰۲۰ فیفا به لوسی برونز، ستاره انگلیسی پیشین لیون و فعلی منچسترسیتی رسید. او در این راه، پرنیل هاردر ستاره دانمارکی پیشین ولفسبورگ و فعلی چلسی و وندی رنار ستاره فرانسوی لیون را پشت سر گذاشت.


در پایان جایزه بهترین بازیکن مرد سال ۲۰۲۰ فیفا اهدا شد به ستاره بی‌چون‌وچرای این سال روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن‌مونیخ که با تیمش همه عناوین فردی و تیمی را کسب کرد. او آقای‌گل در تمامی تورنمنت‌ها شد و همه جام‌ها را برد.

در این مسیر، لِوا دو فوق‌ستاره دنیای فوتبال یعنی کریستیانو رونالدو بازیکن پرتغالی یوونتوس و لیونل مسی بازیکن آرژانتینی بارسلونا را پشت سر گذاشت.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی