هشدار فیفا به ایران و اسکوچیچ: باید ببرید
سایت فیفا در آستانه از سرگیری رقابتهای انتخابی جام جهانی فوتبال، با بررسی وضعیت دو تیم فوتبال ایران و بحرین، نوشت ایران برای صعود محکوم به برد است

ایران محکوم به برد است

سرمربی کروات تیم ملی ایران می‌داند شاگردانش برای صعود به مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی قطر، نباید امتیاز دیگری از دست بدهند.

سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در آستانه آغاز مجدد دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا، به بررسی گروه‌های مختلف پرداخت.

فیفا همچنین دیدار ۱۷ خرداد ایران و بحرین را مهم‌ترین بازی این مرحله دانست و درباره آن نوشت:« احتمالاً ایران و بحرین که دنبال صعود مستقیم به مرحله بعدی هستند، مسابقه‌ای حیاتی دارند. ایران، دومین تیم برتر رده‌بندی آسیا به طرز تعجب‌برانگیزی در چهار مسابقه اول خود شرایط بدی داشت و پس از عراقِ صدرنشین و بحرینِ میزبان، در رتبه سوم جدول گروه C ایستاده است. تیم ملی ایران به ترتیب سه و پنج امتیاز از دو تیم نخست جدول و یک بازی از آنها کمتر دارد.

سرمربی جدید ایران یعنی دراگان اسکوچیچ کاملاً آگاه است که تیمش نمی‌تواند امتیاز دیگری از دست بدهد. مسابقه ایران با بحرین، لایه دیگری به تقابل تاریخی دو تیم اضافه می‌کند. دو دهه پیش، بحرین مقابل ایران به یک تساوی و پیروزی رسید تا به تلاش این تیم برای صعود به جام جهانی ۲۰۰۲ پایان دهد. چهار سال بعد، ایرانی‌ها با انتقام  چهار امتیازی از بحرین راهی جام جهانی شدند.

ایران به فُرم آماده گلزنی کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون چشم دوخته است؛ در حالی که بحرین نیز استعدادهایی چون عبدالله یوسف هلال و مهدی الحمیدان دارد. الحمیدان در بازی رفت دو تیم پنالتی منجر به گل بحرین را به دست آورد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir