احتمال موفقیت ایران در پرونده ویلموتس
گفته می‌شود رای نهایی دادگاه CAS در خصوص شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال به زودی اعلام خواهد شد

ایران موفق به شکست ویلموتس می شود؟

 گمانه زنی‌های بسیاری در خصوص نتیجه این پرونده تاکنون صورت گرفته که همگی حکایت از محکومیت طرف ایرانی در این پرونده دارد، اما برخی اخبار غیر رسمی طی روزهای اخیر در محافل ورزشی منتشر شده که نشان می‌دهد ممکن است به واسطه نوع دفاع وکلای مارک ویلموتس در دادگاه CAS رای نهایی به سود فدراسیون فوتبال تغییر پیدا کند.

گفته می‌شود در جلسه رسیدگی به اعتراض ایران به حکم صادره از سوی فیفا در دادگاه عالی ورزش، داور مشخص شده از سوی CAS یک ایراد بزرگ به وکلای ویلموتس می‌گیرد و به آن‌ها متذکر می‌شود اگر شما تصمیم به قطع همکاری با فدراسیون فوتبال ایران داشتید، چرا اقدام به برداشت بخشی از این مبلغ از حساب زارعت بانک ترکیه کردید؟!

گویا داور CAS عنوان داشته اگر ویلموتس قصد جدایی داشته چرا از مبلغ واریزی برداشت کرده است؟ نکته مبهم دیگر اینجاست که چرا مبلغ واریزی از سوی فدراسیون فوتبال ایران بیش از رقم توافق شده با طرف بلژیکی بوده است و این امر با واکنش ویلموتس یا وکلای وی رو به رو نشده است؟

کارشناسان حقوقی معتقدند چنانچه یک مربی پول واریزی از سوی باشگاه یا فدراسیون طرف قرارداد خود را برداشت کند، این اتفاق به معنای پذیرش و تملک آن پول به حساب می‌آید و قانونا باید به تعهدات خود پایبند باشد.

با این تفاسیر اگر این اتفاقات رخ داده باشد، امیدواری برای تغییر رای در پرونده مارک ویلموتس وجود دارد، اما تا زمانی که رای نهایی از سوی دادگاه CAS به طرفین ابلاغ نشود نمی‌توان با قاطعیت درباره آن صحبت کرد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir