توضیحات فدراسیون در باره حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم خود را در رابطه با شرایط سه باشگاه ایرانی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد

حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا

به دنبال تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در رابطه با شرایط سه باشگاه ایرانی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و به منظور تنویر افکار عمومی و جامعه فوتبال، توضیحاتی از سوی فدراسیون فوتبال به جامعه فوتبال ارائه می‌شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ دادخواستی را در رابطه با عدم رعایت برخی از معیار ها و الزامات اجباری ( A Criteria) توسط باشگاه های استقلال، پرسپولیس و گل گهر تسلیم بخش کنترلی AFC Entry Control Body کرد که مسئولیت مشخص نمودن امکان حضور یا عدم حضور باشگاه ها درمسابقات باشگاهی تحت نظر AFC را دارد.

بموجب این دادخواستها، مدارک ارسالی قبلی باشگاهها جهت دریافت مجوز حرفه‌ای برای حضور در مسابقات لیگ‌قهرمانان‌آسیا، در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ توسط شرکت مستقل حسابرسی به نام “Ballympics” بررسی شد. دادخواستهای AFC و گزارش حسابرسی توسط AFC مستقیما برای کلیه باشگاههای ایرانی دریافت کننده مجوز حرفه ای ارسال شده و نواقص مربوط به هرکدام از باشگاه ها برای آنها با ذکر جزئیات و مستندات ارسال شده است.

بر اساس همین گزارش، سه باشگاه استقلال ، پرسپولیس و گل گهر موفق به رعایت الزامات و معیار های A قوانین و مقررات مجوزحرفه ای AFC نشده اند.

شایان ذکر است مطابق با آیین نامه مجوز حرفه ای AFC ، باشگاه ها موظف به رعایت کلیه معیار های A که لازم الاجراست، میباشند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در دادخواست تقدیمی، از مرجع Entry Control Body خواهان ابطال مجوزهای حرفه ای اعطا شده به این سه باشگاه ایرانی و پس گیری سهمیه مربوطه‌ در مسابقات لیگ قهرمانان فصل جاری و ارسال پرونده باشگاه ها به کمیته انضباطی AFC جهت اتخاذ تصمیم گردیده است.

به موجب ابلاغیه دریافتی، به باشگاه ها ۵ روز و تا ساعت ۱۱:۵۹ شب به وقت محلی مالزی روز ۲۷ دسامبر ۲۰۲۱ فرصت داده شده تا دفاعیات و مدارک و مستندات خود را برای تصمیمات آتی ارسال کنند!



گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir