واکنش رئیس فدراسیون فوتبال به ادعای جادوگری و صعود ایران!
رئیس فدراسیون فوتبال: فدراسیون فعلی یک فدراسیون علمی است و توکل در این فدراسیون وجود دارداما ما را به جادوگری متهم کردند

عزیزی‌خادم:جادوگری شرک است!

شهاب عزیزی‌خادم درباره صعود تیم ملی فوتبال به جام‌جهانی۲۰۲۰ قطر اظهار داشت:‌ این پیروزی بزرگ ارزشمند و تاریخی تیم ملی را تبریک می‌گویم‌. سریع ترین صعود تاریخ را به ملت بزرگ ایران، خانواده فوتبال و مجموعه فدراسیون فوتبال تبریک می‌گویم. همچنین به خانواده معظم شهدا که اسطوره های واقعی هستند تبریک ویژه می‌گویم. به تیم ملی و ملت بزرگ ایران افتخار می‌کنیم.

*خداوند عالم عنایتی خاصی به تیم ملی ایران داشت

وی درباره سختی‌های کار در زمان آغاز فعالیتش در فدراسیون فوتبال که خیلی از بزرگان فوتبال هم حضور در آن را قبول نمی کردند، توضیح داد: به نکته درستی اشاره کردید. کار بسیار سختی بود و شکرگزار پروردگار عالم هستیم. به عنوان عضو کوچک خانواده فوتبال که کمترین نقش را در این صعود داشتم و به ویژه از پروردگار عالم تشکر می‌کنم.خداوند عالم عنایت خاصی به این تیم داشت و این مساله را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم. در فرا تلاطم بحرین که واقعا هیچ امیدی نبود و خوشبین‌ترین افراد هم شاید ۵ درصد به برد در ۴ بازی امید داشتند و در حالی که اعتبار تیم ملی کمرنگ شده بود، با توجه به شرایط سرمربی قبلی حتی میزبانی را هم از ما گرفته بودند، به موفقیت رسیدیم.

* وزیر ورزش یکس از کشورهای منطقه گفت دوست دارم ایران به جام جهانی  صعود کند

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: خداوند عالم کمک کرد و عنایت ویژه‌ای داشت تا تیم ملی ایران در آن مسابقات نتیجه بگیرد.کادر فنی و بازیکنان خوب ما هم زحمت کشیدند همه با همدلی و همراهی به لطف الهی از آن مرحله سربلند بیرون آمدیم. باید خاطره‌ای را بگویم، وزیر ورزش یکی از کشورهای منطقه که شاید فوتبالش جایگاه بالایی هم ندارد همراه با سفیر این کشور قبل از بازی ما با بحرین نزد ما آمد و گفت دوست داریم ایران در این مسابقات برنده شود و تیم شما را در قطر ببینیم.او در آن زمان خیلی ابراز ناراحتی می‌کرد و  می‌گفت ایران در مرحله اصلی مقدماتی نباشد. آنها با یک برد به مرحله اصلی می‌آمدند اما ما باید هر ۴ بازی خود را می‌بردیم. هیچگاه فراموش نمی‌کنیم کشورهایی که نسبت به ما جایگاهی در فوتبال نداشتند می‌توانستند با یک برد به مرحله اصلی بیایند و حتی برای جام ملت‌های آسیا انتخاب شوند اما اگر ما یک مساوی هم در این ۴ بازی می‌دادیم جام ملت‌های آسیا هم از دست‌مان می‌رفت. همه چیز در آن مسابقات تغییر کرد امروز اگر شاهد فصل نوینی در فوتبال هستیم به این دلیل است که عملکرد و کارنامه تیم ملی و فدراسیون فوتبال کاملا مبین این فصل نوین است و مردم خوشحال هستند.

*فضایی که برای تیم ملی ایجاد شد غیر قابل باور بود

وی خاطرنشان کرد: باید به این نکته هم اشاره کنم شوقی که امروز در دل مردم افتاده و شور و نشاطی که در کشور عزیزمان حاکم شده مثال‌زدنی است. شاید فضایی که برای تیم ملی ایران ایجاد شد غیرقابل باور بود. از رؤسای قبلی فدراسیون فوتبال هم تشکر می‌کنم که همه پس از این پیروزی به من پیام دادند و صعود به جام جهانی را تبریک گفتند. از آنها سپاسگزار هستم.

*برخی  به دنبال چاه کندن برای فدراسیون بودند

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا مهدی تاج هم پیام تبریک داده توضیح داد:‌بله، همه عزیزان پیام دادند و باید از آنها تشکر کنم اما گلایه‌ای هم دارم. فدراسیون فوتبال در این مدت جریانی وحدت‌زا وجود آورد اما افرادی خیلی قوی دنبال چاه کندن برای فدراسیون بودند و می‌خواستند فضا را مسموم کنند. آنها می‌خواستند جلوی رضایتمندی را بگیرند. به خاطر آرامش تیم ملی در مقابل آنها سکوت کردیم اما از این وضعیت رضایت نداشتیم.واقعا این شرایط مورد رضایت ما نبود اما به خاطر تیم ملی سکوت کردیم.فدراسیون فوتبال مبتنی بر برنامه‌ریزی است اما برخی بدون دلیل و آگاهانه دنبال این بودند جلوی آرزوی یک ملت و خاطرات خوش را بگیرند.

*ما را  به جادوگری متهم کردند اما جادوگری شرک است

عزیزی خادم خاطرنشان کرد: فدراسیون فعلی یک فدراسیون علمی است و توکل در این فدراسیون وجود دارداما ما را به جادوگری متهم کردند. جادوگری شرک است. ما مسلمان و شیعه هستیم، توکل و دعای خیر مردم و آبرومندان مگر با این موضوع منافات دارد؟ برخی رسانه‌ها فوتبال را به مبحث جادوگری متهم کردند اما ما سکوت کردیم و در این مدت حرفی نزدیم اما بابت آن گلایه داریم.

*خیلی‌ها به دنبال گرفتن پست در فدراسیون فوتبال بودند

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه چرا این صحبت ها مطرح شده است گفت: به دلیل اینکه خیلی‌ها دنبال پست‌ها در فدراسیون فوتبال بودند اما ما  راهمان را می‌رویم چون فدراسیون متعلق به مردم است. برخی از همین رسانه‌ها علیه فدراسیون مطالبی را مطرح می‌کردند و حتی اجازه پاسخگویی را به همکاران ما نمی‌دادند. همانطور که گفتم برخی‌ آگاهانه دنبال این بودند که جلوی آرزوی خوب مردم را بگیرند.

*خوبان عالم شهدا و ائمه هستند، بگویم بدان عالم خوب است؟

عزیزی‌خادم در واکنش به اظهارنظر مجری برنامه ورزش و مردم مبنی بر اینکه دیگی که برای من نجوشد می‌خواهم صد سال سیاه نجوشد و مباحث جادوگری ارتباطش با خوبان عالم توضیح داد: خوبان عالم شهدا و ائمه اطهار هستند، آبرومندان عالم و مؤمنان واقعی آنها هستند. اهل بیت پیغمبر خوبان عالم هستند بگویم بدان عالم؟ خیلی بد است که ما با ادعای بچه مسلمان و بچه شیعه بودن امروز دنبال چنین مسائلی باشیم. امروز ما به شهدا افتخار کرده و این پیروزی بزرگ را به شهدا تقدیم می‌کنیم. وجب به وجب این کشور به برکت قطره قطره خون شهدا حفظ شده و به برکت آنها نفس می‌کشیم و تمام وجود ما از شهدا است. امروز به این افتخار می‌کنیم در شرایط سخت معیشتی ملت ایران که با تحریم‌های ظالمانه مواجه هستیم برد تیم ملی را به مردم تقدیم می‌کنیم.

*رئیس جمهور همه جوره به ما کمک کرد

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: مردم همه جوره کنار ما بودند. ما کارهای مهم و برنامه‌ریزی داریم، با شعار دانشگاهی نگاه و برنامه‌ریزی به فوتبال آمدیم  و فوتبال بانون و آقایان را می‌بینیم. رده‌های مختلف ملی را می‌بینیم از قبل مشکلات و مسائلی بوده اما هیچ جای دنیا اینگونه برخورد نمی‌کنند. امروز فوتبال کشورمان در رنکینگ اول آسیا است و تیم ملی سریع‌ترین صعود تیم ملی را داشت  و امروز باید همه در کنار یکدیگر قرار بگیریم. فدراسیون فوتبال گفتمان و درایت جدیدی را در حوزه اجرایی به منصه ظهور گذاشته است. امروز فدراسیون فوتبال با شعار توسعه آمده و باید از رئیس‌جمهور محترم تشکر کنم که ویژه به فوتبال ملی کمک کرد. معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر ورزش خالصانه کنار فوتبال قرار گرفتند.

*پاداش اعضای تیم ملی فردا واریز می شود

عزیزی‌خادم ادامه داد: روز گذشته مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در وسط جمعیت تماشاگران آمد و یک ساعت هم پس از بازی در رختکن تیم ملی حضور داشت. دولت برای اولین بار پرداخت پاداش بازیکنان تیم ملی را در سریع‌ترین زمان انجام داد و ان‌شاءالله این مبلغ فردا به حساب اعضای تیم واریز می‌شود این کار مهم است. معاون اول رئیس‌جمهور و سجادی به بچه‌های تیم ملی و همه ما قول دادند با یک برنامه‌ریزی اساسی به تورنمنت‌های اساسی و روزهای فیفادی پیش‌رو به ما کمک کنند. دولت عملاً نشان داد کنار تیم ملی است.

*نشانه‌های خوبی از همکاری دولت دریافت کردیم

وی در مورد اینکه آیا قول‌هایی برای حمایت از تیم ملی گرفته است توضیح داد: مخبر در این مورد صحبت کرد و باید از وی تشکر کنم. رئیس‌جمهور هم دو سه روز قبل در وقت اضافی به ما اعلام کرد می‌خواهد سر تمرین بیاید اما طبق مشاوره کمیته پزشکی به خاطر بحث پروتکل‌ها از این امر منصرف شد. این خبرها خوب است و ما را به هم نزدیک می‌کند. همکاری جدیدی شکل گرفته، اینجا دیگر گروکشی نیست بلکه فوتبال است. خبرها و نشانه‌های خوبی است که ما را به هم نزدیک می‌کند.

شهاب عزیزی‌خادم درباره صعود تیم ملی فوتبال به جام‌جهانی۲۰۲۰ قطر اظهار داشت:‌ این پیروزی بزرگ ارزشمند و تاریخی تیم ملی را تبریک می‌گویم‌. سریع ترین صعود تاریخ را به ملت بزرگ ایران، خانواده فوتبال و مجموعه فدراسیون فوتبال تبریک می‌گویم. همچنین به خانواده معظم شهدا که اسطوره های واقعی هستند تبریک ویژه می‌گویم. به تیم ملی و ملت بزرگ ایران افتخار می‌کنیم.



گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir